محمد هادی اردبیلی خبر داد:شرکت ملی صنایع مس ایران با تولید ۷۰‌هزار تن مس کاتد تا پایان تیرماه ۱‌درصد نسبت به برنامه و ۸‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت افزود: مجموع استخراج از سه معدن مس سرچشمه،میدوک و سونگون طی چهار ماه ابتدای سال به میزان ۳۰‌میلیون تن بوده که مطابق با برنامه پیش بینی شده تولید می‌باشد. در بخش استخراج سنگ سولفوری از این معادن به میزان ۱۲‌میلیون تن بوده که ۳‌درصد نسبت به برنامه افزایش داشته است.

وی تشریح کرد: کنسانتره تولید شده در کارخانه‌های تغلیظ مجتمع مس سرچشمه، میدوک و سونگون به میزان ۳۱۴‌هزار تن است که نسبت به برنامه ۶‌درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴‌درصد رشد نشان می‌دهد. مهندس اردبیلی گفت: این شرکت توانست با تولید ۹۴‌هزار تن مس محتوای کنسانتره به ترتیب ۷ و ۵‌درصد نسبت به برنامه و مدت مشابه سال قبل رشد داشته باشد. آند تولید شده درکارخانه‌های ذوب مس سرچشمه و خاتون آباد در مجموع ۹۰‌هزارتن بوده که ۹‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. مدیر عامل اولین شرکت بورسی اصل ۴۴ در پایان این گزارش افزود: کنسانتره مولیبدن تولید شده به میزان ۳۰۰۰ تن بوده که به ترتیب ۵۹ و ۱۷‌درصد نسبت به برنامه و مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.