شرکت معادن مس تاسکئو تولید مس خود را در فصل دوم سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود ۵۰‌درصد افزایش داده است. معدن جبل‌الطارق تاسکئو، واقع در بریتیش کلمبیا، بنا به بیانیه انتشار یافته از سوی این شرکت، ۱/۱۹‌میلیون پوند مس و ۲۱۷۰۰۰ پوند مولیبدن تولید کرد.

در دوره شش ماهه نخست سال ۲۰۰۹، تولید این معدن برابر با ۳۹‌میلیون پوند مس و ۴۰۴‌هزار پوند مولیبدن بود که نشان دهنده ۴۶‌درصد رشد تولید مس نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۰۸ است.

بنا به بیانیه مذکور، ارقام تولید فصلی متناسب با راهنمای تولید سالانه ۸۰‌میلیون پوند مس و ۸۰۰‌هزار پوند مولیبدن است.

راسل‌هال بوئر، رییس و مدیرعامل تاسکئو، در بیانیه ای گفت که نتایج تولید نشانگر قابلیت‌های بهبود یافته کارخانه تغلیظ بهسازی شده جبل‌الطارق و تجهیزات معدنکاری جدید این معدن است. او گفت: «قیمت مس در طول فصل دوم تقویت شد، چنانکه متوسط آن در بورس فلزات لندن برای هر پوند به ۱۲/۲‌دلار رسید.

قیمت امروزه هر پوند از این فلز بیش از ۵۰/۲‌دلار است و تاسکئو با بهسازی‌هایی که اخیرا در معدن جبل‌الطارق انجام داده است از موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری بر مبنای رشد قیمت مس برخوردار است.«‌هال بوئر» افزود: «ارتقای کارخانه تغلیظ که در فصل دوم پیشنهاد شد بازیافت مس را تا حدود ۳‌درصد افزایش خواهد داد.

ما با توجه به پروژه‌های سرمایه‌ای دیگری که در دست داریم در مسیری قرار گرفته‌ایم که ظرفیت تولید مس خود را تا اواسط سال ۲۰۱۰ به ۱۱۵‌میلیون پوند برسانیم.

پرسنل مهندسی و عملیات شرکت در حال حاضر مشغول بررسی راه‌هایی برای پیش انداختن این برنامه زمانی هستند.»