ایسنا- هفته آینده جلسه‌ای با معاونان بانک مرکزی و مدیرکل نشر اسکناس و مسکوکات بانک مرکزی در بورس کالا برگزار و درباره عرضه سکه نقدی توسط بانک کارگشایی و نحوه معامله این محصول و سازوکار اجرایی آن مذاکره می‌شود.

احمد رضایی، مدیر پروژه قراردادهای آتی از برگزاری جلسه مسوولان بانک‌مرکزی با بورس کالا در خصوص معامله نقدی سکه طلا در بورس کالا خبر داد.

وی با اشاره به موافقت بانک مرکزی برای ورود سکه طلا به بورس کالا افزود: ساز و کار ورود سکه طلا به بورس طراحی و موافقت بانک مرکزی در این زمینه جلب شده است و در جلسه هفته آینده، مسوولان بانک مرکزی با حضور در بورس کالا علاوه بر بررسی ساز و کار عرضه سکه، با سیستم معاملاتی بورس کالا و نحوه معاملات آشنا می‌شوند. رضایی با بیان اینکه

بانک مرکزی نسبت به اجرایی شدن این معامله نظر مساعد داشته و از سیستم معاملاتی بورس کالا استقبال می‌کند، گفت: با وارد شدن سکه طلا به بورس، به دلیل الکترونیکی بودن سیستم، معاملات از طریق وب انجام می‌شود.

مدیر پروژه قراردادهای آتی به کمک سازمان بورس برای ورود سکه طلا به بورس اشاره و معامله نقدی سکه را بهترین و پررونق‌ترین معامله در بورس کالا دانست.

به گفته رضایی به دلیل انجام معاملات فیوچرز، در صورت ورود سکه طلا به بورس و معامله نقدی این محصول سناریوی بورس کالا تکمیل می‌شود، زیرا بهترین مدل این است که معاملات نقدی و ابزار مشتقه در کنار هم انجام می‌شود، چراکه معاملات نقدی و فیوچر یکدیگر را تکمیل می‌کند.

وی در مورد زمان ورود سکه طلا به بورس ضمن بیان اینکه نباید در اجرایی کردن این معاملات عجله کرد گفت: نمی‌توان زمان دقیقی از اجرایی شدن معاملات اعلام کرد، ولی به‌زودی این کار انجام می‌شود، زیرا مراحل نهایی در حال انجام است.