موسسه جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان کاهش تولید جهانی فولاد طی ماه ژوئن تا حدی کند شده است و بین غول‌های فولادی، آمریکا در کاهش تولید رکورددار است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، تولید جهانی فولاد طی ماه ژوئن با ۱۶درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸/۹۹میلیون تن رسیده است. تولید فولاد طی ماه مه با ۲۱درصد کاهش، طی ماه آوریل با ۶/۲۳درصد و طی ماه مارس نیز با ۵/۲۳درصد کاهش روبه‌رو شده بود.

بر اساس این گزارش، تولید جهانی فولاد طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۸ بیش از ۳/۲۱‌درصد کاهش داشته است.

سازمان جهانی فولاد، آمار مربوط به تولید فولاد در ۶۶ کشور جهان را در اختیار دارد. تولید فولاد در چین با ۶درصد رشد به ۴/۴۹میلیون تن رسید. این رقم در ژاپن با ۶/۳۳درصد کاهش به ۹/۶میلیون تن رسید و کره جنوبی نیز با ۴/۱۴درصد افت، تنها ۴میلیون تن فولاد تولید کرده است. بر این اساس، تولید فولاد آمریکا نیز با ۴/۴۶درصد کاهش طی ماه ژوئن به کمتر از ۴/۴میلیون تن رسیده و تولید برزیل نیز با ۹/۳۳درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹/۱میلیون تن رسید.

در بین کشورهای اروپایی نیز تولید فولاد آلمان با ۱/۴۱درصد کاهش به ۵/۲میلیون تن رسید. تولید فولاد روسیه نیز با ۱/۲۲درصد کاهش به کمتر از ۹/۴میلیون تن رسیده است.