مرکز خدمات فولاد ایران - بازار ورق در اروپا کمی رونق یافته است، علت این امر محدودیت عرضه است و تقاضاهای آرامی که در بازار وجود دارد. کاهش تولید در ماه‌های اخیر به نتیجه رسیده در حالی که موجودی انبارها هم کم شده است.ورق گرم ۵۰ تا ۷۰ یورو افزایش قیمت در خلال ۳ هفته اخیر داشته است. قیمت‌ها در حال حاضر ۳۶۰ یورو یا ۳۸۰ یورو سی‌اف‌آر پیشنهاد می‌شود. بسته به کشور سازنده و ضخامت، اوکراین قیمت ۳۵۰ تا ۳۶۰ یورو را عرضه می‌کند، ولی کارخانه‌های درجه اول آمریکا و برزیل کمتر از ۳۷۰ یورو سی‌اف‌آر صحبت نمی‌کنند. در مورد ورق سرد قیمت ۴۰۰ تا ۴۴۰ یورو سی‌اف‌آر پیشنهاد می‌شود. ورق گالوانیزه به ۵۵۰ یورو سی‌اف‌آر رسیده و احتمالا از این مرز هم بگذرد. این باعث تشویق چینی‌ها شده که ورق‌های خو را در قیمت ۵۰۰ تا ۵۸۰ یورو بسته به مقدار پوشش و ضخامت سی‌اف‌آر اروپا عرضه کنند.

ورق گرم ضخیم در اروپا

تغییر قیمت این کالا محدودتر بوده، قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰ یورو افزایش یافته، ولی تقاضا محدود است و هنوز موجودی‌ها بالا است. پیشنهاد قیمت ۴۲۰ یورو سی‌اف‌آر در بازار داده می‌شود. ایتالیایی‌ها این کالا را در مرز اسپانیا روی تریلی ۴۰۰ یورو خریده‌اند در آلمان قیمت‌ها هنوز به ۴۰۰ یورو نرسیده است، چون موجودی بالا است. در شرق اروپا قیمت‌ها ۳۸۰ تا ۴۲۰ یورو تحویل مرز آلمان روی تریلی پیشنهاد می‌شود. مجارستان در حال حاضر جذاب‌ترین بازار خرید است.

کاهش قیمت ورق گالوانیزه ترکیه

قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی ترکیه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰‌دلار هر تن در خلال دو هفته اخیر کاهش یافته است. علت این امر افزایش عرضه است. ورق گالوانیزه ضخامت ۵۰/۰ میلی‌متر ۹۷۰‌دلار معامله شده بود، ولی این هفته ۸۴۰‌دلار عرضه می‌شود. علت این امر آن است که کارخانجات داخلی سهم بیشتری از تولید خود را روانه بازار داخلی می‌کنند و از طرف دیگر خریدهای هفته‌های اخیر توسط مصرف‌کنندگان نهائی نبوده و روانه انبارها شده است.