مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توسعه صنایع بهشهر به ریاست فضل‌ا... معظمی و با حضور 74درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد.

بر جلسه مجمع یاد شده احمد مهجوری و مجید هاتف وحید نظارت کردند. همچنین حمید مقیم‌زاده دبیر جلسه بود.
هیات رییسه در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان اسفند ماه 87 شرکت توسعه صنایع بهشهر، پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، پرداخت مبلغ 20تومان سود به ازای هر سهم را تصویب کردند.
سرمایه شرکت
سرمایه شرکت در هنگام تاسیس مبلغ 250میلیون ریال بوده که طی چندین مرحله نهایتا در مجمع فوق‌العاده مورخ 20تیر ماه 1387 تا میزان 2.160میلیارد ریال افزایش یافت و در تاریخ 20/ 12/ 1387 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. سرمایه شرکت در حال حاضر بالغ بر 2.160میلیارد ریال شامل 2.160میلیون سهم 1.000 ریالی با نام تماما پرداخت شده می‌باشد.
کنترل بر عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر
نظر به لزوم اعمال کنترل بر عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر و نظارت بر فعالیت آنان، پیوسته گزارش‌های مورد نیاز در زمینه‌های مالی، اداری، حقوقی، پرسنلی و خصوصا تولید و فروش دریافت و پس از بررسی عملکرد و ارزیابی وضعیت با توجه به بودجه مصوب و برنامه‌های از پیش تعیین شده، انحرافات، کاستی‌ها و مشکلات شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفته است. در این میان سعی گردیده تا ضمن بهره‌گیری از رهنمودهای کارشناسان و مشاوران، تدابیر لازم جهت بهبود فعالیت‌ها و رفع تنگناهای شرکت‌های مجموعه اتخاذ گردد. در این خصوص توجه سهامداران محترم را به بخش نهم این گزارش با عنوان بررسی وضعیت و عملکرد سال 1387 شرکت‌های مجموعه جلب می‌نماید. ضمنا در مواردی که برخی از شرکت‌های عضو گروه افزایش سرمایه‌ای در دستور کار داشته‌اند، گزارش توجیهی افزایش سرمایه با درنظر گرفتن صرفه و صلاح سهامداران محترم بررسی و نسبت به مشارکت در افزایش سرمایه اقدام گردیده است.
شناسایی موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بازار و اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری‌ها
شناسایی مزیت‌های نسبی و مطلق کشور و حوزه‌هایی که می‌تواند به دلیل بهره‌مندی از امتیازات مالی، مالیاتی، مواد اولیه، منابع انسانی و ... دارای مزیت باشد، مورد توجه خاص سرمایه‌گذاری شرکت قرار گرفته است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف شرکت کسب سود و تامین منافع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و در نتیجه به حداکثر رساندن ثروت سهامداران شرکت توسعه صنایع بهشهر می‌باشد. در این راستا تغییرات انجام شده در سرمایه‌گذاری‌های شرکت طی سال 1387 در سه قالب سرمایه‌گذاری‌های جدید، افزایش سرمایه در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاری‌های فروخته شده به شرح زیر می‌باشد:
۱ ) سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام شده
سرمایه‌گذاری جدید بالغ بر 184میلیارد ریال و عمدتا کوتاه مدت بورسی شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه بهشهر، فولاد مبارکه، پتروشیمی خارک، چادرملو، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی فن‌آوران، گل گهر، بانک پارسیان، سایپا، سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس بوده است.
۲) افزایش سرمایه یا علی‌الحساب‌های پرداختی از این بابت در شرکت‌های مجموعه
شرکت بر اساس سیاست خود در راستای حفظ نفوذ و کنترل بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر و نیز افزایش توان بالقوه سودآوری، نسبت به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع شیر ایران، سرمایه‌گذاری سرآمد غدیر، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، بیمه نوین، بانک اقتصاد نوین و مارگارین از محل مطالبات و آورده نقدی جمعا به مبلغ 402میلیارد ریال اقدام نموده است.
۳) سرمایه‌گذاری‌های واگذار شده
شرکت طی سال 1387 اقدام به واگذاری 90میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های خود کرد که سودی بالغ بر 559میلیارد ریال از این بابت عاید شرکت توسعه صنایع بهشهر شد.
بودجه سال ۱۳۸۸
درآمد هر سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) برای سال مالی 1388 بر اساس آخرین برآوردها که به سازمان بورس اوراق بهادار تهران نیز اعلام شده، حاکی از پیش‌بینی رقم 304ریال به ازای هر سهم است.