بورس نیوز- وزیر فولاد هند اظهار داشت که تولید فولاد این کشور در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۱۱۲ به سطح ۱۲۴‌میلیون تن در سال خواهد رسید. این در حالی است که سطح کنونی تولید فولاد هند به میزان ۶۵‌میلیون تن در سال می‌باشد.

ویربهادراسینگ در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد: توسعه زیادی در ظرفیت تولید فولاد هند در بخش دولتی و بخش خصوصی طی یکسال اخیر صورت گرفته و این روند همچنان در حال ادامه است و با توجه به افزایش ظرفیت‌های صورت گرفته، رسیدن سطح تولید سالانه فولاد هند به ۱۲۴‌میلیون تن تا دو سال آینده کاملا توجیه‌پذیر است.

وی همچنین اظهار کرد که صنعت فولاد هند تا حد زیادی تحت تاثیر رکود جهانی قرار نگرفته است. این موضع گیری در حالی صورت گرفته است که شرکت‌های فولاد سازی هند در ماه‌های گذشته مکررا مجبور به کاهش قیمت محصولات خود به علت نبود تقاضای موثر شده‌اند.

همچنین کارشناسان بازار فولاد هند در پی تشدید رکود اقتصاد جهانی بارها بر این نکته تاکید کرده بودند که افزایش شدید ظرفیت تولید فولاد هند در شرایط کنونی رو به افول اقتصاد جهانی می‌تواند صنعت فولاد هند را به زوال بکشاند و به خصوص شرکت‌های خصوصی تولید این محصول را به کلی از بازار حذف نماید.