گروه بورس کالا- در معاملات روز گذشته قیمت ورق فولاد مبارکه که بر اساس قیمت میانگین دو هفته قبل عرضه شده بود، در بورس کالا ثابت ماند. این در حالی بود که در عرضه قبلی این شرکت در بورس، قیمت‌ها با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده بود.

براین اساس در این روز ورق سردBد۶۱۴۰‌ریال ۳۹‌هزار و ۴۱۰ تن معامله شد. ورق قلع اندود نیز با قیمت ۹۷۹۱‌ریال عرضه و ۲هزارو ۵۸۰ تن معامله شد.

ورق گالوانیزه G هم با قیمت ۷۲۱۶‌ریال عرضه و با همین نرخ ۷۳۴۰‌ریال معامله شد. ورق گرم B نیز ۴۸۶۸‌ریال عرضه و ۶۱‌هزارو ۸۴۰ تن معامله شد. ورق گرم C نیز با قیمت ۵۳۲۲‌ریال عرضه و ۵۷‌هزارو ۸۳۰ تن معامله شد. با توجه به رشد نسبی قیمت ورق در بازارهای جهانی، فعالان بازار کاهش مجدد قیمت ورق را که در حال حاضر به عقیده آنها در کف قرار دارد دور از ذهن می‌دانند، اما در عین حال رشد مجدد قیمت آن را نیز در حدی که ۲ هفته قبل صورت گرفت، بعید می‌دانند.

رینگ محصولات فلزی

در رینگ محصولات فلزی جمعا ۱۶۹‌هزار تن انواع ورق گرم، سرد، گالوانیزه و قلع اندود این شرکت به ارزش ۹۲۹‌میلیارد و ۱۲‌میلیون‌ریال به صورت سلف داد و ستد شد. همچنین ۲ کیلو و ۸۱۵ گرم شمش طلا نیز در این رینگ جمعا به ارزش ۸۱۶‌میلیون و ۳۵۰‌هزار‌ریال به فروش رفت.

رینگ محصولات پتروشیمی

این گزارش حاکی است، در رینگ داخلی و صادراتی گروه قیر تا ساعت ۴۵/۱۴ بعدازظهر، ۲۴‌هزار و ۷۶۰ تن انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد و نفت جی به صورت نقدی‌ریالی، دلاری و مچینگ جمعا به ارزش ۷۴‌میلیارد و ۹۸۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار‌ریال مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است در گروه مواد پلیمری، ۲۶۰ تن انواع پلی‌اتیلن، کریستال ملامین و پلی‌پروپیلن جمعا به ارزش ۲‌میلیارد و ۴۸۲‌میلیون و ۳۳۰‌هزار‌ریال به فروش رفت که فروش پلی‌اتیلن گرید الیاف و کریستال ملامین مربوط به عرضه‌های مازاد روزهای گذشته بود. همچنین ۴۰۰ تن اسلاگ‌واکس سبک در این روز به ارزش ۲‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون دلار داد و ستد شد. در گروه مواد شیمیایی نیز ۴‌هزار و ۵۰ تن انواع مواد شیمیایی به ارزش ۲۵‌میلیارد و ۳۷۱‌میلیون و ۸۸۸‌هزار‌ریال به فروش رفت که به غیر از دو محصول پلی کربنات آف درجه سه و پلی‌کربنات مخلوط، فروش بقیه کالاهای این گروه شامل متانول، اوره، آروماتیک، اسید نیتریک، کربنات سدیم سبک، حلال ۴۰۳ و آمونیاک مربوط به عرضه‌های مازاد روزهای گذشته بود.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۱۴۰ تن ذرت وارداتی به ارزش ۳۲۹‌میلیون و ۶۰۰‌هزار‌ریال داد‌وستد شد. همچنین ۲۴۵ تن انواع کنجاله وارداتی و داخلی جمعا به ارزش یک‌میلیارد و ۲۰۸‌میلیون و ۱۵۰‌هزار‌ریال به فروش رفت. ۵۰ تن چای شکسته گیلان نیز در این روز به ارزش ۱۱۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار‌ریال خریداری شد. عرضه ۵ تن مرغ منجمد و ۲۰ تن خرمای کبکاب در این رینگ بدون تقاضا باقی ماند.دیروز در شرکت بورس کالای ایران، تا ساعت ۴۵/۱۴ بعد از ظهر جمعا ۱۹۸‌هزار و ۹۰۵ تن انواع کالا در سه رینگ فلزات، پتروشیمی و کشاورزی جمعا به ارزش یک‌تریلیون و ۳۶‌میلیارد و ۷۲۰میلیون و ۳۱۸‌هزار ریال دادوستد شد. در این روز، ۲۱۵‌هزار و ۹۰ تن کالا در بورس عرضه شد که در مقابل آن صف تقاضایی بالغ بر ۲۰۷‌هزار تن شکل گرفت.