کاهش دسته‌جمعی قیمت فلزات پایه
گروه بورس کالا - با افت قیمت نفت نرخ فلزات پایه نیز در تاریخ 16 ژوئن با کاهش همراه شد. در این بین تنها فلزاتی که با رشد همراه شدند، آلومینیوم و آلومینیوم آلیاژی بودند.

مس و افت ۲۲‌دلاری
طی معاملات روز نهم در بورس فلزات لندن قیمت مس با 22 ‌دلار افت قیمت با نرخ 5‌هزار و 49‌دلار معامله شد. در نتیجه هر تن از آن با خرید نقدی 5‌هزار و 48‌دلار ثبت شد.
در این روز در انبارهای لندن مجموعا ۲۸۵‌هزار و۵۰ تن مس موجود بود که ۲۶۴‌هزار و۳۰۰ تن از آن معامله شد.
آلومینیوم 15دلار رشد ثبت کرد
در معاملات روز نهم ژوئن در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم و آلیاژآلومینیوم ۱۵‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن آلومینیوم با نرخ یک‌هزار و ۶۰۱ ‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و ۶۰۰‌دلار و۵۰ سنت معامله شد.
آلیاژآلومینیوم در این روز با نرخ یک‌هزار و 335‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا با قیمت یک‌هزار و 325‌دلار ثبت شد.
در انبارهای بورس لندن در این روز ۴‌میلیون و ۳۲۲‌هزار و۳۰۰ تن آلومینیوم موجود بود که ۴‌میلیون و ۲۰۶‌هزار و۳۲۵ تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم ۹۲‌هزار و۲۲۰ تن موجود بود که ۸۷‌هزار و۸۲۰ تن از آن معامله شد.
حرکت هماهنگ سرب و روی با بازار
در معاملات دومین روز از هفته جاری قیمت سرب ۲۹‌دلار و نرخ روی ۴۱‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن سرب با نرخ یک‌هزار و ۶۹۰‌دلار و هر تن روی با نرخ یک‌هزار و ۵۶۱‌دلار فروخته شد. خرید نقدی سرب یک‌هزار و ۶۸۹‌دلار و خرید نقدی روی یک‌هزار و ۵۶۰‌دلار و ۵۰ سنت ثبت شد.
در این روز در انبارهای لندن 83‌هزار و 825 تن سرب در انبارها موجود بود که 83‌هزار و750 تن از آن معامله شد. روی در این روز 335‌هزار و 150 تن در انبارها موجود بود که 327‌هزار و 825 تن از آن معامله شد.
قلع بیشترین رشد را داشت
در معاملات روز 9 ماه ژوئن قیمت قلع 190‌دلار افت کرد. در نتیجه هر تن از آن با نرخ 15‌هزار و 150‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا 15‌هزار و 145‌دلار بود.
در این روز نیکل ۸۰‌دلار کاهش یافت. در نتیجه هر تن از این کالا با قیمت ۱۴‌هزار و ۹۵۰‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۱۴‌هزار و ۹۴۵‌دلار بود. طبق آخرین آمار در بورس لندن مجموعا ۱۶‌هزار و ۱۳۵ تن قلع موجود است که از این حجم در روز مورد نظر ۱۵‌هزار و۵۷۰ تن معامله شد. نیکل نیز ۱۰۸‌هزار و ۱۹۲ تن در انبارها موجود بود که در این روز ۱۰۵‌هزار و ۱۱۴ تن از آن معامله شد.
نوسان قیمت بیلت
در معاملات روز یازدهم ژوئن قیمت بیلت مدیترانه با نوسان همراه بود به طوری که در معاملات خرید نقدی با ۲‌دلار افت به ۳۴۳‌دلار رسید فروش نقدی بیلت این منطقه نیز با ۱۲‌دلار رشد با نرخ ۳۶۰ صورت گرفت. در این روز معاملات بیلت خاور دور ثابت ماند.
خرید 3ماهه با نرخ 355‌دلار و فروش 3ماهه با قیمت 375‌دلار معامله شد.
خرید و فروش ۱۵ ماهه بیلت مدیترانه با نرخ‌های ۴۲۵ و ۴۳۵‌دلار انجام شد.
بیلت خاور دور در مبادلات 16 ژوئن بدون تغییر نسبت به روز قبل باقی ماند.