مرکز خدمات فولاد ایران- بازار میلگرد در اروپای شمالی وضعیت گیج‌کننده‌ای پیدا کرده است. طبق گفته یک تولیدکننده آلمانی طی 2 تا 3 هفته این بازار یک چرخه کامل را انجام داد.

در بازار آلمان قیمت میلگرد قطر ۱۲ تا ۲۸‌میلیمتر به ۳۴۰ تا ۳۶۰ یورو در تن سقوط کرد، درحالی که در هفته اول ژوئن این قیمت ۳۶۰ تا ۳۸۰ یورو در تن بود.
برخی اظهار می‌کنند، احتمال ادامه این روند نزولی وجود دارد و ممکن است قیمت میلگرد تا 20 یورو در تن هم پایین بیاید. در اوایل هفته گذشته نگرانی بالا رفتن قیمت میلگرد باعث هجوم خریداران به بازار و بالا رفتن ناگهانی قیمت میلگرد شد، ولی در چند روز اخیر قیمت این محصول کاهش چشمگیری را شاهد بود.
در فرانسه قیمت میلگرد به ۴۰۰ یورو در تن در اواخر می‌رسید، ولی اخیرا با ۲۰ تا ۳۰ یورو در تن کاهش به ۳۸۰ تا ۳۹۰ یورو در تن رسید. البته این روند قیمت برای میله سایز ۶ تا ۸‌میلیمتر بوده و سطح قیمت میلگرد ۱۲ تا ۲۸‌میلیمتر در بازار فرانسه بین ۳۴۰ تا ۳۵۰ یورو در تن است.
برخی منابع در فرانسه اظهار کردند که قیمت میلگرد طی سه هفته گذشته و برای مدت کوتاهی به 410 تا 415‌دلار در تن رسید که چندان صحیح به نظر نمی‌رسد، چون تولیدکنندگان اروپا کاهش تولید چندانی نسبت به ماه قبل نداشتند.
تولیدکنندگان اروپایی جهت رقابت با بازار بین‌المللی، قیمت‌های صادراتی خود را پایین آورده بودند. خریداران داخلی هم تمایلی به قیمت‌های وارداتی ارزان نشان نمی‌دهند.