ایسنا - قطعه‌سازان مجبورند فولاد مورد نیاز خود را به قیمت‌های کلان و از طریق واسطه‌ها تامین کنند. شکرالله آرمند، مدیرعامل کارخانه تولیدکننده قطعات موتورسیکلت با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تامین فولاد مورد نیاز به یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان قطعه تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که فولاد مورد نیاز خود را از طریق واسطه‌های دست پنجم و ششم و با قیمت‌های گزاف تهیه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط به دلیل خرید فولاد از واسطه‌ها، آن‌ها از ارائه فاکتور به واحدهای تولیدی خودداری می‌کنند که این مساله موجب شده که با اجرای قانون سه درصد مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکنندگان به دلیل نداشتن فاکتور خرید در اظهارنامه مالیاتی خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و نتوانند سه درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده پرداختی خود را دریافت کنند؛ ضمن آن‌که به دلیل نداشتن فاکتور خرید و ناقص بودن پرونده مالیاتی، با جریمه‌های سنگین از سوی سازمان مالیات مواجه می‌شوند.

وی با بیان این‌که در گذشته فولاد مورد نیاز را از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه تهیه می‌کردیم، تصریح کرد: اما اخیرا این شرکت‌ نیز از توزیع فولاد مورد نیاز واحدهای تولیدی به صورت مستقیم خودداری کرده و مجبور به خرید از واسطه‌ها هستیم.

او ادامه داد: این در شرایطی است که واحدهای تولیدی امکان خرید مستقیم از فولاد مبارکه را نیز ندارند، زیرا این شرکت محصولات خود را در اوزان بالا و حداقل ۵۰۰تن عرضه می‌کند و یک واحد تولیدی با مصرف سالانه حدود ۴۰۰‌تن فولاد، نمی‌تواند اقدام به خرید مستقیم از این شرکت کند؛ آن‌ هم در شرایطی که حداقل ۳۰‌درصد مبلغ فولاد مورد نیاز را به صورت نقدی و پیش پرداخت طلب می‌کنند.

آرمند تصریح کرد: برای حل این مشکلات باید فولاد مبارکه یا یکی از شرکت‌های وابسته به آن امکان خرید مستقیم و بی‌واسطه واحدهای تولیدی از آن‌ها را فراهم کنند.