بورس‌نیوز- پس از افزایش شدید قیمت آهن قراضه در هفته اول ماه آوریل در ایالات متحده، هنوز هم به لطف تقاضای شدید این محصول، قیمت در حال رشد است در معاملات هفته گذشته در ایالات متحده، قیمت هر تن آهن قراضه خرد شده در حدود ۵۵۰دلار نوسان کرد. پیش‌بینی‌های قیمت منابع رسمی برای هفته پیش رو در ایالات متحده ۵۵۵دلار در هر تن است.

این میزان نسبت به قیمت ابتدای ماه جاری ۰۶۱ دلار افزایش داشته است. قیمت آهن قراضه در ابتدای ماه مارس نیز تنها ۳۹۵دلار در هر تن گزارش شده بود.فعالان بازار این محصول از قیمت ۰۵۵ تا ۵۶۰دلار در هر تن رضایت دارند و آن را منصفانه ارزیابی می‌کنند. قیمت آهن قراضه صادراتی ایالات متحده نیز همچنان در حال افزایش است. برخی از عرضه‌کنندگان این محصول در معاملات هفته گذشته توانستند که هر تن آهن قراضه را به قیمت ۰۸۵ دلار به مصرف‌کنندگان تایوانی بفروشند.قیمت آهن قراضه H۱ نیز طی قراردادهای CNF در سراسر جهان در هفته گذشته افزایش یافت و به ۶۰۰دلار در هر تن رسید.

این قیمت حتی طی معاملات شرکت‌های آمریکایی و کره‌ای، به ۶۱۷دلار نیز رسید.

قیمت آهن قراضه مخلوط H۱ و H۲ وارد شده توسط ترکیه نیز در این هفته در حدود ۶۰۰دلار در هر تن بود. در عین حال، شمش چدن نیز در هفته‌های اخیر با روند رشد قیمت مواجه بوده است.