گروه بورس کالا- در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۲۲۹‌هزار و ۳۴ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره فلزات گرانبها، ذرت، کنجاله دانه‌های روغنی، پلی اتلین، روغن پایه، اکستراکت، مواد شیمیایی و قیر به ارزش یک تریلیون و ۷۲۱‌میلیارد و ۲۸۸‌میلیون و ۹۲‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۷۳‌درصد رشد و از نظر ارزش ۵۶‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۴۴‌هزار و ۴۵۰ تن قیر به ارزش ۱۲۹‌میلیارد و۶۶۷ ‌‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۱/۱۹ و ۵۳/۷‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در هفته مورد بررسی، ۲۰۰‌هزار تن پلی اتیلن سبک خطی، به ارزش ۳‌میلیارد ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۰ و ۱۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات روغن پایه نیز یک‌هزار تن انواع روغن پایه به ارزش ۸‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب صاحب ۴۴/۰ و ۵۰/۰‌درصد از کل بازار شد.

در گروه محصولات اکستراکت نیز ۹‌هزار و ۷۳۰ تن از این محصول به ارزش ۳۶‌میلیارد و ۴۸۹‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از لحاظ حجم و ارزش شامل ۲۵/۴ و ۱۲/۲‌درصد از کل بازار هفته گذشته شد.

همچنین در گروه مواد شیمیایی نیز در این هفته ۱۱۰ تن مواد شیمیایی به ارزش یک‌میلیارد و ۱۴۲‌میلیون ریال دادوستد شد که از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۰۵/۰ و ۰۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۱۶۰‌هزار و ۹۴۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک تریلیون و ۲۵۸‌میلیارد و ۵۲‌‌میلیون و ۸۲۰‌

هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۷/۷۰ و ۰۹/۷۳‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در هفته ای که گذشت، ۷۰۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۲۰‌میلیارد و ۴۱۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۱۸/۱‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۷۰۵ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۱۸‌میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۳۶۳‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸/۱ و ۶۷/۱۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۷‌میلیارد و ۳۸۷‌میلیون و ۳۴۴‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۴۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این هفته ۲۰ تن شمش روی به ارزش ۴۹۸‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۰۳/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در گروه معاملاتی کنجاله ۴‌هزار و ۷۲۵ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۲۲‌میلیارد و ۵۰۹‌‌میلیون و ۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۵/۲ و ۳۱/۱‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه ذرت، ۴‌هزار و ۴۴۵ تن ذرت دانه ای به ارزش ۱۴‌میلیارد و ۹۱۴‌میلیون و ۵۱۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۴/۱ و ۸۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۵۲‌هزار و ۵۰۰ تن به ارزش یک تریلیون و ۱۴۹‌میلیارد و ۷۷۰‌میلیون و ۲۷۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۶‌هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۲۴‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون ریال به صورت نسیه و ۷۰‌هزار و ۳۴ تن به ارزش ۵۴۶‌میلیارد و ۸۱۷‌میلیون و ۸۲۲‌هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.