معامله بیش از 25‌هزار تن کالا در تالار نقره‌ای

عکس: احمد نادری

گروه بورس کالا- در شرکت بورس کالای‌ایران، جمعا ۲۵‌هزار و ۵۵ تن انواع قیر، اکستراکت، منواتیلن گلیکول، آلومینیوم، میلگرد، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۱۶۵‌میلیارد و ۶۹۵‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال داد وستد شد. بنابراین گزارش، تالار این بورس در‌این روز شاهد جمعا ۳۴‌هزار و ۷۸۰ تن عرضه و در مقابل ۹۷‌هزار و ۶۰۵ تن تقاضا برای محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۱۹‌هزار و ۳۸۰ تن عرضه و در مقابل ۱۳‌هزار و ۶۰ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۱۰‌هزار و ۵۸۰ تن عرضه و در مقابل ۷۹‌هزار و ۹۰۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴‌هزار و ۸۲۰ تن عرضه و در مقابل ۴‌هزار و ۶۴۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

بر اساس‌ این گزارش، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۱۰‌هزار تن انواع میلگرد به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۹۸‌میلیارد و ۳۲۰‌‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۹۱/۳۹ و ۳۴/۵۹‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه آلومینیوم نیز، ۵۰۰ تن شمش به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۱۴‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش ۲ و ۹۰/۸‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات پتروشیمی

در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه قیر، ۷‌هزار و ۳۰۰ تن انواع قیر به صورت نقدی در ۶ رینگ معاملاتی به ارزش ۲۱‌میلیارد و ۶۵۰‌‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۱۴/۲۹ و ۰۷/۱۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. در گروه اکستراکت نیز، ۲‌هزار و ۵۰۰ تن از‌این کالا به صورت نسیه در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۹‌میلیارد و ۵۰۰‌‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۹۸/۹ و ۷۳/۵‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین برای نخستین بار در گروه پلی اتیلن، ۱۱۰ تن منو اتیلن گلیکول به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش یک‌میلیارد و ۱۴۴‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش ۴۴/۰ و ۶۹/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.عرضه ۳‌هزار و ۵۰۰ تن اسلاگ واکس نیز در‌این رینگ با تقاضا مواجه نشد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، یک‌هزار و ۲۶۵ تن ذرت دانه‌ای به صورت نقدی و سلف در ۴ رینگ معاملاتی به ارزش ۴‌میلیارد و ۲۶۶‌میلیون و ۱۵۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۰۵/۵ و ۵۷/۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.همچنین در‌این روز در گروه کنجاله، ۳‌هزار و ۳۸۰ تن کنجاله سویا و کلزا به ارزش ۱۶‌میلیارد و ۶۵‌‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف در ۵ رینگ معاملاتی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۹/۱۳ و ۷۰/۹‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. عرضه ۹۰ تن شکر سفید نیز در‌این رینگ بدون تقاضا ماند.