گروه بورس کالا - دیروز معاملات آهن در بازار غیررسمی با افت مواجه شده بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد شوک وارده به بازار طی روزهای اخیر و نزدیک شدن به روزهای پایان فروردین ماه جاری به علت سررسید حساب‌های تجار از دلایل افت معاملات آهن در بازار تهران محسوب می‌شود.
براساس این گزارش در معاملات روز گذشته در بازار غیررسمی میلگرد اغلب کارخانه‌های تولید کننده فولاد بدون نوسان قیمت عرضه شد. در مدت یاد شده تنها میلگرد 10 آجدار شاخه البرز با کاهش 7/1درصدی در هر کیلو به نرخ 11هزار و 300 ریال در بازار غیررسمی به فروش رسید. در این مدت تیرآهن نیز کاهش قیمت را در بازار غیررسمی تجربه کرد به طوری که هر شاخه تیرآهن 14 و 16 بدون تغییر قیمت عرضه شد. دیروز هر شاخه تیرآهن 18 و 20 با افت 20هزار ریالی و به مبلغ 2میلیون و 140هزار ریال و 2میلیون و 830هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن 22، 24 و 27 نیز با کاهش قیمت 30هزار ریالی، 10هزار ریالی و 60هزار ریالی در بازار غیررسمی عرضه شد.
توضیح دنیای اقتصاد، دنیای اقتصاد به اطلاع خوانندگان محترم می‌رساند که لیست قیمت آهن‌آلاتی که در این روزنامه درج می‌شود یا مستقیما از تولید کننده دریافت می‌شود و قیمت نهایی معاملات صورت گرفته در بازار آزاد است.