گروه بورس کالا - جو روانی ناشی از عدم‌عرضه ذوب‌آهن طی روز گذشته در بازار و از سویی دیگر اعلام نکردن لیست نهایی تعرفه‌های جدید واردات آهن‌آلات توسط دولت موجب رشد مجدد قیمت در بازار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، طی روز گذشته دوباره قیمت‌ آهن با رشد مواجه شد؛ به گونه‌ای که میلگرد ۱۰ آجدار شاخه اردبیل و البرز با افزایش ۶ و ۶/۲درصدی در هر کیلو به نرخ ۱۱هزار و ۶۰۰ریال و ۱۱هزار و ۵۰۰ریال عرضه شد. در این مدت، میلگرد ۱۲ تا ۱۶ ۲ A آجدار نورد فولاد کرمانشاه نیز با رشد ۲درصدی در هر کیلو نسبت به روز قبل از آن در بازار غیررسمی به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ریال به فروش رسیدند. طی مدت یادشده، همچنین فولاد آذربایجان با افزایش ۸/۳ و ۷/۴درصدی در هر کیلو میلگرد تولیدی خود را در بازار تهران مورد مبادله قرار داد.
در مبادلات روز گذشته در بازار غیررسمی میلگرد تولیدی الیگودرز نیز با رشد 7/1درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی عرضه شد. در مدت یادشده، تیرآهن نیز که طی روزهای گذشته با افت قیمت روبه‌رو شده بود، دوباره اوج گرفت؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن 14، 16 و 18 با رشد 20 و 30هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن 20، 22 و 24 با افت 10هزار ریالی، 40هزار ریالی و 20هزار ریالی در بازار غیررسمی به فروش رسیدند. در مدت یادشده اما هر شاخه تیرآهن 27 بدون نوسان قیمت در بازار تهران عرضه شد.
توضیح دنیای اقتصاد: به اطلاع خوانندگان محترم می‌رساند که لیست قیمت آهن‌آلاتی که در این روزنامه درج می‌شود یا مستقیما از تولیدکننده دریافت می‌شود یا قیمت نهایی معاملات صورت‌گرفته در بازار آزاد است.