سنا- کارگاه آموزشی کارگزاران بورس کالای ایران روز یکشنبه در محل سالن کنفرانس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. رییس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص برگزاری کارگاه آموزشی گفت‌: در این کارگاه آموزشی، تمامی ابهامات کارگزاران درباره نحوه اجرای دستورالعمل ثبت سفارشات برطرف شد.

«محمود‌رضا خواجه‌نصیری» افزود‌: کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار در این کارگاه آموزشی، وظایف و مسوولیت‌های کارگزاران را برای اجرای دقیق دستورالعمل ثبت سفارشات تشریح کردند.

وی اظهار داشت‌: در پایان این کارگاه، جلسه پرسش و پاسخ میان کارشناسان سازمان بورس و نمایندگان شرکت‌های کارگزاری برگزار شد تا از این پس مشکلی در اجرای این دستورالعمل ایجاد نشود.

رییس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر‌نشان کرد‌: در این کارگاه آموزشی، ۲۱ کارگزار محصولات فلزی و پتروشیمی حضور داشتند.

وی افزود‌: کارگاه آموزشی کارگزاران محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران نیز در آینده نزدیک در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد.

خواجه‌نصیری با بیان اینکه روز گذشته درخواست‌ها برای تشکیل بازار خارج از بورس به اتمام رسید، گفت: پس از جمع‌بندی و بررسی تمام درخواست‌ها، آمار متقاضیان تشکیل در این بازار از سوی اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می‌شود.