ایران‌سینا- بعد از تعطیلات سال نو، هم‌اکنون فعالیت تجاری در بازار بیلت ایران به سطح عادی رسیده است که به تجار اجازه می‌دهد قیمت‌ها را مجددا افزایش دهند.

پیشنهاد‌های جدید قیمت بیلت برای مصرف‌کنندگان نهایی در بنادر دریای خزر ایران ۹۴۰-۹۲۰ دلار/تن سی‌ انداف است که ۲۰‌دلار/تن از هفته قبل بیشتر می‌باشد.
گرچه اغلب مصرف‌کنندگان قیمت منصفانه را 915-900‌دلار/تن سی‌اند اف می‌دانند؛ اما بعضی تجار قیمت معاملات را 940‌-930 دلار/تن سی‌انداف گزارش کرده‌اند. نظرات در مورد بیشتر افزایش یافتن‌ قیمت‌ها متفاوت است.
بعضی عقیده دارند که امکان افزایش قیمت وجود دارد. اما عده‌ای نیز می‌گویند ممکن است قیمت‌ها دیگر افزایش پیدا نکند. زیرا قیمت فوب در بنادر دریای خزر روسیه با قیمت دریای سیاه برابر شده است؛ در حالی‌که قیمت داخلی آرماتور در ایران ۱۰۰‌دلار/تن بیشتر از پیشنهاد‌های فعلی بیلت در بنادر دریای خزر ایران است. در بنادر جنوبی ایران، قیمت اسمی بیلت و بیلت ترکیه همانند یک هفته قبل ۹۸۰‌دلار/تن سی‌اند‌اف است. قیمت صادرات محصولات نیمه‌نهایی تحویل در کارخانه فولاد خوزستان بدون تغییر ۹۱۰‌-۹۰۰‌دلار/تن فوب بنادر جنوبی است.