مرکز خدمات فولاد - سرمایه‌گذاری امارات در بخش فولاد به ۵ تا ۶میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۲ خواهد رسید. شرکت امارات استیل تا به حال ۸۵ درصد از بخش اول این پروژه در منطقه صنعتی ابوظبی با تولید ۰۴۱/۷۱۵ تن در ۲۰۰۷ را به اتمام رسانده است و با هدف افزایش ۴۵/۱میلیون تن به ارزش یک میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ جلو می‌رود. به گفته رییس این شرکت، بزرگ‌ترین مشکل موجود پیدا کردن کارگر مناسب است. این موسسه تا به حال ۶۷۰ نفر را استخدام کرده است و در آینده نزدیک به ۱۰۷۰ نفر خواهد رسید. در حال حاضر برای فائق آمدن به این مشکل در برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برای آموزش و آمادگی نیروی بومی در زمینه صنعتی و تکنیکی در نظر گرفته شده است.

سرمایه‌گذاری مشترک فولاد گستر و رانا استیل

کارخانه فولاد گستر کوثر ایران معامله‌ای به ارزش ۲۲۰میلیون دلار با کارخانه رانا استیل ‌ترکیه منعقد کرده است. این مشارکت به صورت ۵۰-۵۰ است. هدف از تاسیس شرکت، سرمایه‌گذاری و تاسیس واحدهای فولادسازی در ۲ کشور ایران و‌ترکیه است.

افزایش قیمت ورق سرد در برزیل

برزیل قیمت ورق سرد خود برای صادرات به اروپا را افزایش داده است. اخیرا ۵ تا ۸هزار تن در قیمت ۱۱۲۰ تا ۱۱۵۰ دلار تحویل ژوئن و جولای عرضه شده است. در حال حاضر قیمت ورق سرد رو به افزایش است. این کالا در ژانویه ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار هر تن پیشنهاد شده است. شرایط بازار نشان می‌دهد که این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.