گروه بورس کالا- در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۱۵هزار و ۹۶۴ تن انواع قیر، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن، اکستراکت، پلی اتیلن، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۴۷میلیون و ۳۶‌هزار ریال داد وستد شد. بنابراین گزارش تالار این بورس در این روز شاهد جمعا ۲۱‌هزار ۳۵۹ تن عرضه و در مقابل ۲۵‌هزار و ۸۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۱۹‌هزار و ۲۴۰ تن عرضه و در مقابل ۲۳‌هزار و ۹۵۰ تقاضا برای محصولات پتروشیمی ، ۶۱۹ تن عرضه و در مقابل ۴۵۵ تن تقاضا برای محصولات فلزی و یک‌هزار و ۵۰۰ تن عرضه و در مقابل ۶۷۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات پتروشیمی

این گزارش حاکی است، رینگ محصولات پتروشیمی با تنوع محصولات در این روز مواجه بود؛ به طوری که در گروه قیر، ۱۲‌هزار و ۶۰۰ تن انواع قیر به صورت نقدی در ۵ رینگ معاملاتی به ارزش ۳۶‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۹۳/۷۸ و ۵۱/۲۶‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه اکستراکت، ۲‌هزار تن از این کالا به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۷‌میلیارد و ۶۲‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۵۳/۱۲ و ۱۱/۵‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. در گروه پلی اتیلن، ۳۵۰ تن پلی اتیلن سبک خطی به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۵‌میلیارد و ۲۵۰‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۱۹/۲ و ۸۰/۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات فلزی

در رینگ محصولات فلزی در گروه آلومینیوم، ۸۰ تن انواع انواع ورق و تختال به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۷‌میلیارد و ۶۲‌میلیون‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۵۰/۰ و ۸۴/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۷‌میلیارد و ۶۷۶‌میلیون و ۳۴۶‌هزار ریال داد و ستد شد که از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۰۶/۰ و ۵۶/۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه معاملاتی کنسانتره مولیبدن نیز ۲۵۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۷۶‌میلیارد و ۲۲۰‌میلیون و ۹۹۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش صاحب ۵۶/۱ و ۲۱/۵۵‌درصد از کل بازار شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله، ۱۸۰ تن کنجاله به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۹۰۰‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۱۳/۱ و ۶۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه ذرت، ۲۸۵ تن ذرت دانه ای به ارزش ۹۷۴‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۸/۱ و ۷۰/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه شکر نیز ۲۱۰ تن شکر سفید به ارزش ۸۱۹‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش شامل ۳۱/۱ و ۶۰/۰‌درصد از کل بازار شد.