گروه بورس کالا- منیژه حیاتی: پذیرش مجدد سنگ‌آهن در بورس کالای ایران به تصویب آیین‌نامه پذیرش کالا موکول شد.

دکتر علی حسینی، عضو هیات‌مدیره بورس کالای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود: هفته آینده سازمان بورس دستورالعمل پذیرش کالا را که در آن ضوابط مشخص‌تری تدوین شده است، در هیات‌مدیره تصویب خواهد کرد که پس از آن به بورس کالا ابلاغ می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از این رو پذیرش مجدد سنگ‌آهن که باید طبق ضوابط جدید همچون، مشخصات فنی، کارخانه تولیدکننده و مقدار عرضه صورت بگیرد، به تصویب این دستورالعمل موکول کردیم.

وی با اشاره به اولین جلسه هیات‌مدیره بورس کالای ایران که در روز گذشته برگزار شده، گفت: در این جلسه همچنین صورت‌‌های مالی سال ۸۶ بورس کالا مورد تصویب هیات‌مدیره بورس ‌کالا قرار گرفت که پس از آن به حسابرس قانونی ارائه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: البته هنوز زمان مجمع مشخص نشده است. براساس این گزارش به‌رغم آنکه قرار بود بیستم اسفندماه ۵۰هزار تن سنگ‌آهن از سوی شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی در تالار بورس کالا عرضه شود. این محموله که تولید شده در شرکت جلال‌آباد زرند استان کرمان بود، شامل ۲۵هزار تن ریزدانه با عیار ۶۰درصد و ۲۵هزار تن درشت‌دانه با عیار ۵۹درصد می‌‌شد.

با توجه به تاثیر قیمت سنگ‌آهن بر شرکت‌های تولیدکننده فولاد و همچنین سودآوری شرکت‌های تولیدکننده و تاثیری که این اقدام در بازار محصولات فولادی داشت، به تعویق افتاد که به همین منظور قرار بر این شد تا سازمان بورس شرایط بازار این کالا را بررسی و در طی یک گزارش جامع برآورد کند.