سرمایه‌گذاران خارجی از بورس کالا صرف‌نظر نمی‌کنند

عکس:‌ احمد نادری

خبرگزاری موج- سرمایه‌گذاران خارجی در ورود به صنعت فولاد ایران، از بورس کالا به عنوان یک ابزار بهره خواهند برد و هیچ‌گاه از آن صرف‌نظر نخواهند کرد. رضا زائر حیدری، عضو هیات مدیره شرکت بورس کالا، در گفت‌وگو با خبرنگار موج، با اشاره به رشد و گسترش بورس کالا اظهار داشت: ورود بورس کالا به فضا و شرایط جدید محدودیت‌های ورود سرمایه‌گذار خارجی به صنعت فولادی را از بین برده است.

وی با بیان انجام معاملات محصولات فولادی در بورس کالا به عنوان یک واحد پیشرفته، به شروع معاملات فولاد و محصولات میانی در بورس LME لندن و معاملات میلگرد در بورس DGEX دبی اشاره کرد.

وی در اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به صنعت فولاد‌سازی کشور گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در ورود به صنعت فولاد ایران، از بورس کالا به عنوان یک ابزار بهره خواهند برد و هیچ گاه از آن صرف نظر نخواهند کرد.

نماینده ذوب آهن اصفهان در هیات مدیره شرکت بورس کالا با اشاره به خصوصی‌سازی واحدهای فولادسازی کشور، موفقیت در این عرصه را مرهون ورود وعرضه محصولات فولادی در بورس کالا و واقعی شدن قیمت‌ها دانست.

وی با اشاره به تولید ۱۰میلیون تن فولاد در کشور، فولاد مورد نیاز داخلی را ۱۹ تا ۲۰میلیون تن فولاد ذکر کرد.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت بورس کالا، ایران پتانسیل تولید حدود ۵۲ میلیون تن فولاد را دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی فولاد ناشی از افزایش قیمت‌های انرژی، حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌های تولید، یادآورشد: تبدیل کشورهایی مانند چین، هند، آسیای شرقی، ویتنام به عنوان مصرف کنندگان بزرگ فولاد برای بهبود ساختارهای خود، منجر به افزایش تقاضای مصرف فولاد در جهان شده‌ است.