گروه بورس کالا- دیروز نخستین جلسه معاملاتی ورق‌های فولاد مبارکه در حالی در بورس کالای ایران برگزار شد که خریداران بسیاری برای ارزیابی وضعیت نرخ‌گذاری و کشف قیمت این کالا در سال جدید در تالار بورس حضور یافته بودند؛ اما به دلیل عرضه‌های محدود این شرکت تنها چند کالا نرخ‌گذاری شد که البته همین عرضه‌ها نیز به دلیل تقاضای بالای بازار به رقابت کارگزاران منجر شد. یکی از این کالاها ورق گالوانیزه شرکت فولاد مبارکه بود که ۳هزار تن عرضه شد که در مقابل با ۱۷هزار و ۱۰۰ تن تقاضا مواجه شد که نهایتا با رقابت کارگزاران برای خرید این محموله قیمت آن به ۱۱هزار و ۱۱ریال رسید.

بازار سرورق هم به دلیل دو برابر بودن حجم تقاضا برای آن به رقابت کشیده شد. به گزارش خبرنگار ما پس از عرضه ۱۰۰۰ تن سرورق، خریداران ۲هزار و ۲۰۰ تن تقاضا برای آن ثبت کردند که قیمت این کالا را پس از رقابت خریداران به ۵هزار و ۶۳۰ریال رساند. تختال نازک برگشتی از نورد نیز ۲هزار تن عرض شد که با ثبت ۲هزار و ۱۰۰ تن از این کالا و عدم افزایش عرضه از سوی عرضه‌کننده همین مقدار کالا با نرخ ۶هزار و ۷۰۱ریال معامله شد.

مجموع معاملات بورس کالا در این گروه به ۲۴هزار و ۸۹۰ تن کالا به ارزش ۱۹۴میلیارد و ۹۴۸میلیون و ۶۳۰هزار ریال رسید. آلومینیوم هم به دلیل آنکه خریداری برای آن نبود، باز هم معامله نشد.