مرکز ملی مس- بنا به گفته یکی از مقامات ارشد شرکت مس جیانگ زی (Jiangxi Copper Co)، بزرگ‌ترین شرکت ذوب مس چین، در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس در همایش مس و فرآوردههای مسی در سال ۲۰۰۸ که در هانگ ژو برگزار شد، مصرف ظاهری مس پالایش یافته چین در سال ۲۰۰۸ به ۵‌میلیون تن خواهد رسید.

لازم به یادآوری ست که مصرف مس این کشور در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸/۴‌میلیون تن بود، که بدین ترتیب در سال جاری با ۴‌درصد رشد روبرو خواهد شد.

او گفت: «چین مصمم به ادامه محدود کردن سیاست پولی خود در جهت مهار اقتصاد بیش از حد رشد یافته و تورم است؛ بنابراین ممکن است شاهد کند شدن رشد مصرف مس پالایش یافته در سال جاری باشیم.»

او افزود که مصرف مس پالایش یافته چین به خاطر تقاضای در حال رشد از سوی صنعت برق آهنگ ثابت رشد خود را در درازمدت ادامه خواهد داد.

چین در حال حاضر مشغول تزریق سرمایه به شبکه‌های برق رسانی خود است، تا ظرفیت تولید برق خود را از ۹۰۰‌میلیون کیلووات در سال ۲۰۱۰ به ۶/۱بیلیون کیلووات در سال ۲۰۲۰ برساند.

مس در صنایع گوناگونی در چین به مصرف می‌رسد که از جمله می‌توان به شبکه‌های برق رسانی، صنایع الکترونیک، ماشین سازی، ساختمانی، و حمل و نقل اشاره کرد.