خبرگزاری فارس- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش‌نویس اساسنامه بورس برق نهایی شده، اما راه‌اندازی آن در سال آینده قطعی نیست. مسعود حجت اظهار داشت: شرکت مدیریت شبکه برق ایران که زیر مجموعه‌ای از وزارت نیرو است برای تدوین اساسنامه بورس برق مشاورانی را به خدمت گرفته و تقریبا پیش‌نویس آن را نهایی کرده است، اما راه‌اندازی آن در سال آینده قطعی نیست.

وی با بیان اینکه برق یک کالای مخصوص بوده و با سایر بورس‌های رایج متفاوت است و باید یک سری ضوابط خاص داشته باشد ادامه داد:برای استفاده از تجربیات کشورهای دارای بورس برق شرکت مدیریت برق با یک مشاور اروپایی در حال مذاکره است تا برای راه‌اندازی بورس برق از آنان کمک بگیرد؛ چرا که ما معتقدیم بورس برق (با تمام احترام به سایر بورس‌های موجود در کشور) مثل سایر بورس‌های کشور نیست که اشتباهی صورت بگیرد.

حجت با تاکید بر اینکه امنیت تامین برق کشور مهم‌ترین هدف وزارت نیرو و شبکه مدیریت برق کشور است تاکید کرد: پس متوجه می‌شویم که یک اشتباه در بورس برق یک شهر را با خاموشی مواجه خواهد کرد پس بنابراین اگر راه‌اندازی بورس برق یک سال هم به تعویق بیافتد بهتر از راه‌اندازی آن در سال آینده و احتمال ایجاد مشکلات خواهد بود.

حجت گفت: پس از تصویب اساسنامه بورس برق توسط وزارت نیرو این اساسنامه باید برای تایید به سازمان بورس اوراق بهادار ایران ارائه شود.