گروه بورس کالا- در هفته گذشته (هجدهم لغایت بیست و دوم اسفند ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا یکصد و یک‌میلیون و ششصد و سی و پنج‌هزار و دو کیلو و پانصد و هفتادو پنج گرم انواع قیر، طلا، پلی‌اتیلن، فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره مولیبدن، جو، برنج، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۹۶۲‌میلیارد و ۸۳۶‌میلیون و ۵۸۱‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا یکصد و دوازده‌میلیون و هشتصدو بیست و نه‌هزار و هشت کیلو و یکصدو پنجاه و سه گرم عرضه در مقابل یکصدو هشتاد و چهار‌میلیون و هشتصدو چهل و پنج‌هزار و چهارده کیلو و چهار صد و هفتاد و دو گرم تقاضا در چهار رینگ محصولات پتروشیمی، فلزات، کشاورزی و طلا بود که شامل ۴۴‌هزار و ۸۸۰ تن عرضه و در مقابل ۵۶‌هزار و ۷۰ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۶۳‌هزار و ۷۷۰ تن عرضه و در مقابل ۱۲۵‌هزار و ۹۰۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی، ۴‌هزار و ۱۷۱ تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۸۷۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی و ۸ کیلو و ۱۵۳ گرم عرضه و در مقابل ۱۴ کیلو و ۱۷۲ گرم تقاضا برای شمش طلا بود.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۳۳‌هزار و ۶۴۰ تن قیر به ارزش ۹۲‌میلیارد و۲۸۲میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۰/۳۳ و ۵۸/۹ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در هفته مورد بررسی، ۵‌هزار تن پلی‌اتیلن سبک خطی، به ارزش ۷۷‌میلیارد و ۷۷۱‌میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۰/۴ و ۰۸/۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۵۶‌هزار و ۴۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴۵۰‌میلیارد و ۷۷۵ میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۱۹/۵۵ و ۸۲/۴۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در هفته ای که گذشت، ۷۸۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۲۴‌میلیارد و ۴۴۴‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۷/۰ و ۵۴/۲‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات مسی نیز ۳‌هزار و ۱۰۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۵۲‌میلیارد و ۸۷‌میلیون و ۶۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۵/۳ و ۱۸/۲۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۸۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۵۶‌میلیارد و ۲۸۰‌میلیون و ۳۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸/۰ و ۸۴/۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته ۲۰ تن شمش روی به ارزش ۵۶۰‌میلیون ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۰۲/۰ و ۰۶/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.

رینگ شمش طلا

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ طلا ،۲ کیلو ۵۷۵ گرم شمش طلا به ارزش ۷۷۰‌میلیون و ۱۰۶‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۰۱/۰ و ۰۸/۰‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته، ۵۵‌هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۴۷۲‌میلیارد و ۷۷۱‌میلیون و ۲۲۰هزار ریال به صورت سلف و چهل و شش‌میلیون و یکصدو سی و پنج‌هزار و دوکیلو پانصدو هفتادو پنج گرم به ارزش ۵۳۵‌میلیارد و ۶۵‌میلیون و ۳۶۱‌هزار ریال به صورت نقدی داد وستد شد.

این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۴۵‌درصد و از نظر ارزش ۴۶‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.