چهارشنبه آرام در «بورس»

گروه بورس کالا- منیژه حیاتی: آخرین چهارشنبه معاملاتی سال ۸۶، در پی غیبت ذوب‌آهن اصفهان و عرضه‌های محدود فولاد آذربایجان برخلاف همیشه، روز آرام و ساکتی را پشت‌سر گذاشت؛ به‌طوری که در گروه فولاد، تنها معاملات قراضه فولادی به رقابت کشیده شد.

میلگرد هم اگرچه با تقاضای بازار مواجه شد، اما خریداران در پی عدم کاهش قیمت‌ها از سوی عرضه‌کننده، با قیمت‌ها موافقت نکردند و نتیجتا بازار این کالا رقابتی نشد. براساس این گزارش، قراضه فولادی (ضایعات نوردی) فولاد آذربایجان که تنها ۵۰۰تن عرضه شده بود با نرخ ۳هزار و ۵۰۰ریال پیشنهاد شد؛ اما با توجه به ثبت تقاضای۵هزار تنی برای آن و در پی رقابت خریداران همین تعداد کالا با نرخ ۴هزار و ۱۷۸ریال معامله شد.

سبد میلگرد ۲۵ تا ۱۴-A۳ فولاد آذربایجان ۱۳۰۰تن با نرخ ۹هزار و ۱۱۳ریال عرضه شد که به‌رغم تقاضای ۲هزار و ۷۰۰تنی برای آن، تنها با خرید ۱۰۰تن از این تقاضا با نرخ عرضه شده موافقت شد.

سبد میلگرد A۲-A۳ گروه ملی سلف ۳۱/۳/۸۷ ۵هزار و ۲۶۰تن با نرخ ۸هزار و ۳۰۰ریال عرضه شد که همین مقدار کالا با نرخ پیشنهاد شده معامله شد.

میلگرد ۱۰-A۳ تا ۳۲ این شرکت ۸۴۰تن با نرخ ۸هزار و ۴۰۰ریال عرضه شد.

اما به‌رغم اینکه در ابتدا تقاضای ۱۶۸۰تنی برای آن ثبت شد، پس از عقب‌نشینی خریداران و عدم افزایش حجم عرضه، همان۸۴۰تن معامله شد.

عرضه‌کننده نرخ این کالا را از ۸هزار و ۴۰۰ریال به ۸هزار و ۳۰۰ریال کاهش داد. دیروز سولفور مولیبدن شرکت ملی مس ۱۸۰تن با عرضه شد که این کالا درنهایت با همین تعداد دادوستد شد.

شمش ۱۰۰۰p-۹۹/۷ المهدی دیروز ۱۰۰تن عرضه شد که در مقابل تنها ۲۰تن دادوستد شد. نرخ این کالا با نرخ ۲۹هزار و ۶۰۰ریال معامله شد.

شمش خالص ۵۰P ایرالکو، ۴۰تن با نرخ ۳۱هزار و ۴۰۰ریال معامله شد. بیلت ۶۰۶۳-۱۲ این شرکت ۲۰تن با نرخ ۳۱هزار و ۸۰۰ریال معامله شد. بیلت ۶۰۶۳/۸ این شرکت نیز ۲۰تن با همین نرخ دادوستد شد.

شمش ۱۰۰۰P-۹۹/۷ این شرکت با نرخ ۳۰هزار و ۳۰۰ریال دادوستد شد. حجم معاملات این گروه به ۱۸۰تن به ارزش ۵میلیون و ۵۴۴هزار ریال رسید.

بنابراین گزارش شنبه هفته آینده به احتمال قوی،‌ آخرین روز معاملاتی بورس کالا خواهد بود؛ چرا که تاکنون هیچ یک از عرضه‌کنندگان بورس، دستور خریدی را برای هفته آینده اعلام نکرده‌اند.