گروه بورس کالا- بورس فلزات لندن در معاملات هفتم مارس 2008 با کاهش 221 دلار قیمت مس مواجه شد. این فلز که در معاملات ششم مارس از مرز 8 هزار و 800 دلار گذشته و به رقم 8 هزار و 881 دلار رسیده بود، با این کاهش به رقم 8 هزار و 660 دلار بازگشت.

در معاملات هفتم مارس علاوه بر این، روی، سرب، نیکل و آلیاژ آلومینیوم هم با کاهش قیمت مواجه شدند؛ اما بیشترین افت قیمت مربوط به مس بود که با ۲۲۱ دلار کاهش نسبت به روز قبل با قیمت ۸ هزار و ۶۶۰ دلار در هر تن به فروش رفت. خرید نقدی این کالا نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۸ هزار و ۶۵۹ دلار ثبت شد.
بنابراین گزارش، پس از مس، سرب با 220 دلار کاهش، بیشترین افت قیمت را در این روز پیدا کرد به طوری که هر تن از آن با نرخ 3 هزار و 160 دلار به فروش رفت، خرید نقدی این کالا 3 هزار و 150 دلار در هر تن بود.
فلز روی هم با کاهش ۱۸۵ دلاری معادل ۲ هزار و ۶۴۰ دلار و ۵۰ سنت دادوستد شد. خرید نقدی این کالا هم در مبادلات هفتم مارس، ۲هزار و ۶۴۰دلار اعلام شده بود.
نیکل کاهش 100دلاری را تجربه کرد و هر تن آن با نرخ 33هزار و 200 دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن 33هزار و 175دلار بود.
آلیاژ آلومینیوم ۲هزار و ۸۱۱دلار در مبادلات بورس فلزات لندن قیمت خورد که در مقایسه با روز قبل ۹دلار کاهش قیمت داشت، خرید نقدی این فلز ۲هزار و ۸۱۰دلار بود.
آلومینیوم و قلع تنها فلزاتی بودند که در معاملات این روز با رشد قیمت مواجه شدند که بر این اساس هر یک به ترتیب 3 و 50دلار رشد قیمت را تجربه کردند.
بر اساس این گزارش هر تن آلیاژ آلومینیوم با ۹دلار افزایش قیمت، ۲هزار و ۸۱۱دلار قیمت خورد. خرید نقدی این کالا هم ۲هزار و ۸۱۰دلار اعلام شد.
قلع هم در هر تن 50دلار افزایش داشت که نهایتا قیمت آن به 19هزار و 250دلار رسید. قیمت خرید نقدی این فلز 19هزار و 245دلار اعلام شد.
بر اساس این گزارش موجودی فلز در انبار بورس فلزات لندن، ۴۰هزار و ۲۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۴۶هزار و ۳۲۵تن آلومینیوم، ۱۳۵هزار و ۸۰۰تن مس، ۴۵هزار و ۹۰۰تن سرب، ۴۷هزار و ۵۵۶تن نیکل، ۹هزار و ۹۲۵تن قلع، ۱۲۲هزار و ۳۲۵تن روی بود که از این مقدار ۳۸هزار و ۲۲۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۰۶هزار و ۷۰۰تن آلومینیوم، ۱۰۵هزار و ۹۲۵تن مس، ۴۵هزار و ۳۵۰تن سرب، ۴۷هزار و ۱۰۰تن نیکل، ۹هزار و ۷۰۰تن قلع و ۱۱۸هزار و ۲۲۵تن روی مورد مبادله قرار گرفت.
کاهش قیمت فلزات در بازارهای جهانی
در معاملات هفتم مارس، قیمت فلزات در معاملات بازارهای غیررسمی با کاهش همراه شد.
بنابراین گزارش، مس 8 هزار و 498 دلار، روی 2 هزار و 604 دلار و نیکل 32 هزار و 229 دلار در هر تن مورد داد و ستد قرار گرفت.
(خوانندگان محترم می‌توانند با تقسیم اعداد محور قائم (Y)بر ۰۰۰۴۵۳/۰ قیمت فلزات را بر حسب دلار بر تن حساب کنند.)