خبرگزاری فارس- مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از عرضه اولین محموله سنگ‌‌آهن در روز دوشنبه در این بورس خبر داد. علی‌اکبر‌هاشمیان با اشاره به این مطلب که با عرضه محصولات جدید در بورس کالا می‌توان به شفافیت قیمت‌ها و تنظیم بازار تولید و مصرف کمک کرد، گفت: بعد از مدت‌ها پیگیری بالاخره هفته گذشته اولین محموله طلا در بورس کالا عرضه و یکی از برنامه‌های مهم مسوولان این بورس برآورده شد.

وی در رابطه با برنامه بعدی شرکت بورس کالا اظهار داشت: روز دوشنبه اولین محموله سنگ‌آهن نیز در قسمت فلزات عرضه خواهد شد.

هاشمیان افزود: این سنگ‌آهن متعلق به سنگ‌آهن جلال‌آباد و متعلق به سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن (ایمیدرو) است.

با این اقدام در حالی تنوع محصولات در بورس کالای ایرانی افزایش خواهد یافت که شرکت‌های بزرگی چون چادرملو و گل‌گهر از این پس می‌توانند مازاد تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

همچنین رییس هیات مدیره بورس کالا گفت: اصل ۴۴ تا اجرای واقعی فاصله زیادی دارد. حسین ملاحسین‌آقا در همایش پیش‌نیازهای واگذاری بنگاه‌های دولتی با اشاره به این نکته که اقتصاد کشور در دوره انتقال است، اظهار داشت: اتفاقات عجیب بازارهای مسکن و طلا نشان داده که در برابر اقتصاد دولتی، اقتصاد دیگری به نام اقتصاد شخصی وجود دارد که هنوز فرهنگ چنین اقتصادی به وجود نیامده است.

ملاحسین‌آقا با بیان این مطلب که با راه‌اندازی بورس نفت و عرضه انواع محصولات در بورس کالا می‌توان به استقرار اصل ۴۴ امیدوار بود، خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ تمام نهادها و ارگان‌ها براساس ضرورت اجرای اصل ۴۴ و اهداف و برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که در سال ۸۷ باید به جای توسعه این اهداف نسبت به اجرایی کردن آنها حرکت کرد تا فاصله زیادی که در اجرایی کردن اصل ۴۴ وجود دارد، کاهش یابد.

وی در خاتمه گفت: سازمان خصوصی‌سازی نیز با احتیاط کردن در عرضه سهام شرکت‌ها، در خصوص واگذاری ۵۳۱ شرکت از تمام روش‌ها استفاده کند.