خبرگزاری فارس- مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در آخرین مرحله از آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی، قیمت تمامی محصولات پتروشیمی بندرامام به جز ۲ فرآورده از ابتدای اسفند ماه آزاد شد. غلامحسین نجابت با اشاره به آزاد‌سازی قیمت محصولات پتروشیمی بندرامام اظهار داشت: قیمت محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی تولیدی بندر امام نیز از ابتدای اسفند ماه آزاد شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تمامی محصولات این مجتمع به غیر از ۲ محصول آزاد شده که آزادسازی قیمت این دو فرآورده چون برخی تبعات و اثرات اجتماعی دارد، با قدری تاخیر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قیمت SBR‌ که در صنایع لاستیک‌سازی کاربرد دارد، از ابتدای فروردین ماه سال آینده آزاد می‌شود.

معاون وزیر نفت گفت: «کاستیک سودا» یا «سود سوزآور» نیز دیگر محصول تولیدی مجتمع پتروشیمی بندر امام است که قیمت آن هنوز آزاد نشده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که استفاده از این فرآورده نیز جنبه عمومی و اجتماعی دارد، آزادسازی قیمت آن به ابتدای سال آینده موکول شده است.

به گفته وی، صلاح نبود در بازار این دو محصول که مصرف عمومی دارد، تنش و تلاطم ایجاد شود. بر این اساس به غیر از این دو محصول، قیمت مابقی محصولات پتروشیمی بندر امام تماما آزاد شد.