گروه بورس کالا - در نخستین روز از هفته کاری جدید، قیمت آهن‌آلات با روند رو به رشدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، رشد قیمت شمش فولادی در بازارهای جهان، مساله تحریم، واقعی شدن تقاضا و به تبع آن افزایش تقاضا از دلایل اصلی مطروحه رشد قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی از سوی تولیدکنندگان بخش خصوصی است.
براساس این گزارش، به‌رغم اتخاذ تدابیر ویژه بورس کالا برای کنترل قیمت آهن‌آلات از طریق کنترل حساب بانکی کارگزاری‌ها اما بازار غیررسمی شاهد افزایش کاذب قیمت‌ها است.
تولیدکنندگان فولاد بخش خصوصی معتقدند در پی افزایش ۶۵درصدی قیمت سنگ آهن در بازارهای جهان، به تبع آن نرخ شمش فولادی نیز با رشد مواجه شده است. از این رو با شمش هر تن ۷۸۰دلار باید قیمت هر کیلو میلگرد در این مقطع از زمان روی مرز ۹۰۰تومان تثبیت شود. در غیر این صورت برای تولیدکنندگان تولید محصول توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
براین اساس، با فرا رسیدن فصل ساخت‌و‌ساز، تقاضای واقعی برای آهن‌آلات نیز آغاز می‌شود، به همین دلیل تقاضای بیش از عرضه به طور طبیعی موجب رشد قیمت آهن‌آلات در بازار می‌شود. به طوری که طی روز گذشته میلگرد 12 تا 16، 2 A آجدار نورد فولاد کرمانشاه، با 5/ 3، میلگرد 12 تا 16نرمال این کارخانه 5 و میلگرد 16 آجدار شاخه الیگودرز با 4درصد رشد قیمت مواجه شد.