گروه بورس کالا- با استمرار روند افزایشی تقاضا، قیمت‌های صادراتی میلگرد ساختمانی ترکیه نیز روندی صعودی به خود گرفته است. کارخانه‌های ترکیه اعلام کردند که سفارشاتی را از اروپای مرکزی و شرقی، آمریکا و آمریکای جنوبی دریافت کرده‌اند. یک تاجر میلگرد ترکیه می‌گوید، خریداران آمریکایی نیز با کاهش موجودی مجددا به بازار روی آورده‌اند.

بنا به گزارش‌ تجار یک محموله ۱۲۰هزار تنی میلگرد ساختمانی ترکیه را هر تن فوب ۷۴۰-۷۳۵دلار برای تولید در ماه مارس سفارش داده‌اند. این سفارش‌ها برای جامائیکا، پاناما و کلمبیا در آن سطوح است.

هفته گذشته قیمت‌های صادراتی میلگرد ساختمانی همچنان تغییری نداشته و قیمت هر تن این سفارشات ۷۵۰-۷۴۰دلار فوب برای تولید در ماه مارس است. یک کارخانه‌دار ترک می‌گفت که آن را ۷۴۵دلار در هر تن فوب می‌فروشد اما از امروز آن را هر تن فوب ۷۵۵دلار عرضه خواهد کرد.

از هفته گذشته قیمت‌ها تغییری پیدا نکرده است اما این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها در بازار صادراتی افزایش پیدا کند. بازارهای اصلی، دبی و آمریکا هستند. یک تاجر میلگرد ساختمانی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که ما سفارش‌های بیشتری را از اروپای مرکزی و شرقی دریافت کرده‌ایم اما آنان معمولا تناژهای کوچکی را می‌خرند. دفتر سفارش‌های کارخانه‌های عمده میلگرد ساختمانی ترکیه به دلیل تقاضای قوی صادراتی تا پایان ماه آوریل کاملا پر شده است.

غالبا این سفارش‌های دریافتی از طرف کشورهای خاوردور خصوصا سنگاپور، اندونزی و تایلند است.