گروه بورس کالا- در هفته گذشته ( چهارم لغایت هشتم اسفند ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۴۴۲هزار و ۸۴۹ تن انواع قیر، پلی‌اتیلن، فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳تریلیون و ۶۶۹میلیارد و ۲۶۱میلیون و ۴۶۲هزار ریال دادوستد شد. به گز ارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۳۰۷درصد و از نظر ارزش ۲۷۰درصد رشد را نشان می‌دهد.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

براساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۱۲هزار و ۸۰تن قیر به ارزش ۳۷میلیارد و ۶۱۶میلیون و ۷۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۳/۲ و ۰۲/۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.همچنین در هفته مورد بررسی، یک‌هزار و ۵۰۰تن پلی‌اتیلن سبک خطی، به ارزش ۲۱میلیارد و ۴۷۰میلیون و ۴۰۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۴/۰ و ۵۸/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۴۱۹هزار و ۲۷۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳تریلیون و ۱۹۷میلیارد و ۸۶۴میلیون و ۴۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۷/۹۴ و ۱۵/۸۷درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، ۲هزار و ۸۴۰تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۸۱میلیارد و ۶۹۷میلیون و ۲۴۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۴/۰ و ۲۳/۲درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه محصولات مسی نیز ۳هزار و ۹۸۰تن انواع محصولات مس، به ارزش ۳۱۱میلیارد و ۱۷۶میلیون و ۵۴۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۴/۰ و ۲۳/۲درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه محصولات مسی نیز ۳‌هزار و ۹۸۰تن انواع محصولات مس، به ارزش ۳۱۱‌میلیارد و ۱۷۶‌میلیون و ۵۴۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۰/۰ و ۴۸/۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۷میلیارد و ۸۹۰میلیون و ۳۴۲‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۵۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه کنجاله یک‌‌هزار و ۴۹۵تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۶میلیارد و ۷۰۱میلیون و ۱۳۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۴/۰ و ۱۸ /۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه ذرت، یک‌هزار و ۵۶۰تن ذرت دانه ای به ارزش ۴میلیارد و ۴۸۲میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۵/۰ و ۱۲/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه جو، ۱۱۵تن جو دامی به ارزش ۳۶۳ میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار را در این هفته شامل شده است. همچنین در این هفته یک‌هزار و ۷۰۰تن شکر نیز در رینگ کشاورزی عرضه شد که تقاضایی نداشت.

شایان ذکر است، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته، ۴۱۲‌هزار و ۴۵۰تن به ارزش ۳تریلیون و ۱۴۹‌میلیارد و ۸۲۷میلیون و ۵۳۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۳۰‌هزار و ۳۹۹تن به ارزش ۵۱۹میلیارد و ۴۳۳میلیون و ۹۳۲‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد. این گزارش حاکی است، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۴۵۵‌هزار و ۴۰۳تن عرضه در مقابل ۷۷۹‌هزار و ۸۰۹تن تقاضا در سه رینگ محصولات پتروشیمی، فلزات و کشاورزی بود که شامل ۱۳‌هزار و ۵۸۰تن عرضه و در مقابل ۱۳‌هزار و ۵۸۰ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۴۳۶‌هزار و ۱۹۸ تن عرضه و در مقابل ۷۶۳‌هزار و ۵۹ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۵‌هزار و ۶۵۲تن عرضه و در مقابل ۳‌هزار و ۱۷۰ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.