مرکز خدمات فولاد ایران - تولیدکنندگان اصلی ورق گرم در اروپا به‌خصوص آرسلورمیتال، دوفرکو و راینر براخ تلاش می‌کنند تا قیمت ورق گرم را افزایش دهند. در همین حال گزارش‌ها از تصمیم هیوندای استیل کره جنوبی مبنی بر افزایش قیمت ورق گرم کویل تا ۴/۹درصد خبر می‌دهد.

این امر برخلاف تقاضای ضعیف اروپا است. دو هفته قبل، آرسلورمیتال، قیمت ورق گرم را ۵۰ یورو هر تن افزایش داده بود و حالا ۴۰ یورو به آن افزوده است. دوفرکو هم قیمت این کالا را ۷۹۰ یورو اعلام کرده است، ضمن آن که از افزایش بیشتر آن در آینده نزدیک خبر داده است. آنها فکر می‌کنند ۴۰ یورو افزایش مجدد از طرف خریداران قابل قبول باشد. راینر براخ که در آلمان ورق ضخیم ۴۰ تا ۲۰۰ میلیمتر تولید می‌کند، در خلال دو روز آینده قیمت‌‌ها را بالا خواهد برد. تحویل قراردادهای جدید در ماه می‌خواهد بود. کارخانه ایتالیایی ترامتال هم کالاهایش را در قیمت ۷۵۰ یورو فروخته است. ولی تولید این کارخانه در مارس متوقف می‌شود و پس از سرویس، مجددا در جولای، برای نصب حرارت دهنده‌‌های کوره متوقف خواهد شد. تولیدکنندگان اروپای شرقی نیز با همین روند افزایش قیمت، کالاهای خود را در آینده عرضه خواهند کرد.

خبرها همچنین حاکی از آن است که هیوندای استیل کره جنوبی نیز قیمت ورق گرم کویل خود را ۴/۹درصد افزایش خواهد داد.

این افزایش قیمت از اول مارس اعمال خواهد شد. این دومین جهش قیمت در سال‌جاری است. این جهش قیمت اجتناب‌ناپذیر است زیرا با وجود افزایش قیمت مواد اولیه اصلی مثل اسلب و قراضه، افزایش قیمت‌ها منطقی است.

رقیب اصلی هیوندای استیل، پوسکو، قیمت ورق گرم خود را در اوایل ماه جاری ۴درصد افزایش داده است که این افزایش قیمت جهش‌های بعدی را هم به دنبال خواهد داشت.