گروه بازار کالا - دیروز رشد قیمت آهن‌آلات به ویژه میلگرد در بازار غیررسمی ادامه داشت.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد رشد قیمت مواد اولیه، کشش بازار برای پنجمین روز متوالی موجب افزایش قیمت آهن‌آلات به ویژه میلگرد شد.

براساس این گزارش براساس اعلام تجار و فعالان بازار طی روز گذشته محصولات فولادی (محصول نهایی و شمش) بین 70 تا 100 دلار با رشد مواجه شده بود. به گونه‌ای که هر کیلو میلگرد چینی در بازار داخلی حدود 8 هزار ریال معامله شد و همچنین شمش چینی نیز در بازارهای خارجی هر تن حدود 800 دلار مورد مبادله قرار گرفت. از این رو رشد قمیت بازارهای جهانی تاثیر بسزایی بر روی افزایش قیمت داخلی میلگرد دارد.
بنابر اعلام فعالان بازار، همچنین به دنبال رشد قیمت میلگرد در بازار غیررسمی میزان تقاضا نسبت به روزهای گذشته اندکی با افت روبه‌رو شده بود، زیرا که مصرف‌کنندگان نهایی در انتظار کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده هستند.
اما در مجموع شواهد موجود در بازار حاکی از رشد تقاضا برای آهن‌آلات نسبت به 10 روز اخیر است که به دلیل کشش بازار شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.
طی مدت یاد شده تیرآهن به ویژه سبد تیرآهن درشت با رشد قیمت بین ۱۰ هزار ریال تا ۲۰هزار ریالی مواجه شد.
در این مدت تیرآهن سایز شاخه 14 و 18 آریان فولاد نیز با رشد 60هزار ریالی در بازار غیررسمی عرضه شد و همچنین در طی مبادلات روز گذشته نبشی 8، 10 و 12 این کارخانه نیز با افزایش 250 تا 300 ریالی در هر کیلو دادوستد شد.