ایران سینا - از ژانویه تا اکتبر 2007 صادرات لوله جوشکاری شده چین در مقایسه با مدت مشابه سال 2006 از 6/2‌میلیون تن در سال با 57‌درصد افزایش به 1/4‌میلیون تن در سال رسید. آمریکا از مهم‌ترین بازارهای واردکننده لوله جوشکاری چین است و در ده ماه نخست سال 2007 (ژانویه - اکتبر) تقریبا یک سوم واردات چین به این منطقه انجام شد.

هند، کانادا، کره جنوبی و بلژیک نیز از واردکنندگان بزرگ این محصول از چین هستند، اما در سال جاری انتظار می‌رود صادرات به‌طور چشمگیری کاهش یابد. علت اصلی رقابتی بودن لوله چین در بازارهای جهان قیمت نسبتا پایین آن است. اما به دلیل افزایش قابل‌ملاحظه هزینه حمل‌ونقل در نیمه دوم سال گذشته و اعمال تعرفه صادرات ۱۵‌درصدی از یکم ژانویه امسال چین دیگر این مزیت را از دست داده است. در حال حاضر قیمت صادرات لوله جوشکاری شده گرید B استاندارد ASTM فولادسازان چینی ۷۶۰ تا ۷۹۰دلار/تن فوب (علاوه‌بر تعرفه صادرات) پیشنهاد می‌شود. قیمت صادرات لوله جوشکاری گرید B مطابق با استاندارد API SL بسته به قطر لوله ۷۹۰-۷۴۰ دلار/تن فوب است. برای مثال لوله ۱۰۱۶-۲/۱۶۸ میلی‌متری به قیمت ۷۴۰ دلار/تن فوب و لوله های با قطر کمتر (۹/۸۸-۳/۲۱ میلی‌متری) به‌طور میانگین به قیمت ۷۹۰ دلار/تن پیشنهاد می‌شود.
قیمت پیشنهادی لوله جوشکاری گرید X70,X60,X50,X46,X42 استاندارد APISL بالاتر است. قیمت داخلی کارخانه‌های چین برای لوله گرید B‌ مطابق با استاندارد ASTM 5100-4800 RMB‌ تن (660 تا 705دلار) از جمله 17‌درصد مالیات بر ارزش افزوده است. لوله جوشکاری سایز 77/2×3/21 میلی‌متری در داخل به قیمت 700 تا 705دلار/تن تحویل در کارخانه است.