فارس- براساس برنامه‌های اعلامی، روز یکشنبه آینده مورخ ۲۸‌بهمن مرحله اول بورس نفت در کیش راه‌اندازی خواهد شد.

هیات دولت در حالی تا پایان بهمن ماه وزارت اقتصاد را مکلف به راه‌اندازی مرحله اول بورس نفت در کیش کرده که این اتفاق توسط شرکت بورس کالای ایران در روز یکشنبه آینده ۲۸ بهمن رخ خواهد داد. در این رابطه مهدی کرباسیان، رییس هیات مدیره شرکت بورس نفت گفت: با توجه به مصوبه دولت و مقدمات فراهم شده ۲۸ بهمن ماه زمان راه‌اندازی مرحله اول بورس نفت در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که حسین‌ ا... دادی، مدیر تالار بورس منطقه‌ای کیش اظهار داشت:: با توجه به تغییر زمان راه‌اندازی مرحله اول بورس نفت، هنوز نمی‌توان روز ۲۸ بهمن ماه را زمان قطعی راه‌اندازی بورس نفت دانست.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود در روز ۲۲ و سپس ۲۷ بهمن این رویداد رخ دهد، اما هم‌اکنون اعلام شده که ۲۸ بهمن ماه زمان راه‌اندازی مرحله اول بورس نفت خواهد بود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کیش در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز دعوت‌نامه‌های مربوط از سوی این تالار برای مدعوین ارسال نشده است، اما احتمالا در روز یاد شده بورس نفت با معامله محصولات پایین دستی پتروشیمی آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این معاملات به صورت ریالی خواهد بود اما در مرحله بعدی امکان دادوستد محصولات بورس نفت با دیگر نرخ‌ها نیز وجود دارد.