گروه بورس کالا- طی هفته گذشته قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد، با نوسان کمی همراه بود.

براساس این گزارش قیمت‌های بورس برای کنجاله سویا در مقایسه با این بازارآزاد اندکی بالاتر بود. براساس این گزارش طی هفته گذشته، میانگین قیمت ذرت برزیلی در مبادلات بازار داخلی به تنی ۲هزار و ۸۰۰ریال رسید.طی این هفته بالاترین نرخ معاملاتی ۲هزار و ۹۵۰ریال و پایین‌ترین آن ۲هزار و ۸۵۰ریال بود. این در حالی است که بالاترین قیمت مبادلاتی ذرت در بورس ۲هزار و ۹۱۰ریال بود که مربوط به مبادلات روز چهارشنبه بود. میانگین قیمت ذرت طی هفته مورد بررسی ۲هزار و ۸۵۵ریال بود. دامنه قیمت کنجاله سویا نیز طی هفته مورد بررسی از ۴هزار و ۵۵۰ریال تا ۴هزار و ۵۶۰ریال ثبت شد.براساس این گزارش، بالاترین قیمت پرک برزیلی از ابتدای هفته با قیمت ۴هزار و ۵۱۰ریال دادوستد شد، اما با کاهش در طول هفته مواجه شد، اما در روز چهارشنبه با همان قیمت ۴هزار و ۵۱۰ریال قیمت خورد.

بیلت برزیلی نیز در مبادلات بازار داخلی با قیمت ۴هزار و ۶۱۰ریال دادوستد شد و به‌رغم کاهش در طول هفته، در روز چهارشنبه با همین قیمت به ثبت رسید.

میانگین قیمت کنجاله سویا در مجموع برای روز شنبه تنی ۴هزار و ۵۶۰ریال، یکشنبه تنی ۴هزار و ۵۵۰ریال، دوشنبه‌ ۴هزار و ۵۵۰ریال، سه‌شنبه تنی ۴هزار و ۵۵۰ریال و در روز چهارشنبه ۴هزار و ۵۶۰ریال اعلام شد که نشان‌دهنده کاهش بسیار کم قیمت این کالا طی هفته مورد بررسی است.

میانگین قیمت مبادلاتی کنجاله سویا در بورس ۴هزار و ۴۶۵ریال بود که در مقایسه با میانگین هفتگی قیمت‌ها در بازار غیررسمی که ۴هزار و ۵۵۴ریال بود با قیمت‌های بالاتری دادوستد شد.