گروه بورس کالا- در هفته گذشته حجم معاملات انجام شده در بورس کالای ایران نسبت به هفته قبل از آن با کاهش ۳۳درصدی روبه‌رو شد. براساس این گزارش، طی هفته گذشته (۱۳ تا ۱۷ بهمن‌ماه) و شرکت بورس کالای ایران جمعا ۶۶هزار و ۵۹۱تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره فلزات گران‌بها، شکر، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۷۷۶میلیارد و ۱۲۶میلیون و ۴۸۹هزار ریال دادوستد شد.

در مدت مورد بررسی، تالار این بورس شاهد جمعا ۹۱هزار و ۳۰۵تن عرضه در مقابل ۱۰۷هزار و ۲۴۱تن تقاضا برای محصولات فلزی و کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است در هفته یادشده ۵۳هزار و ۱۴۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۹۳میلیارد و ۷۴۷هزار و ۷۲۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۷ و ۳۹درصد نسبت به هفته ماقبل آن افت داشت.

براساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت ۲هزار و ۴۶۰تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۶۴میلیارد و ۸۰۱میلیون و ۴۴۰هزار ریال معامله شد. در گروه محصولات مسی نیز ۷هزار و ۸۰۰تن انواع محصولات مسی به ارزش ۱۹۲میلیارد و ۵۳۹میلیون و ۸۰هزار ریال دادوستد شد.

در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۶تن کنسانتره فلزات گران‌بها به ارزش ۵میلیارد و ۴۸۲میلیون و ۴۰۲هزار ریال به فروش رسید.

رینگ محصولات کشاورزی

بنابراین گزارش، در هفته گذشته در گروه کنجاله ۳۲۵تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک‌میلیارد و ۴۶۷میلیون و ۵۳۵هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی ۶۶درصد افت داشت.

در این مدت در گروه ذرت یک‌هزار و ۶۳۰تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۴میلیارد و ۶۴۸هزار و ۵۰هزار ریال معامله شد که نسبت به هفته قبل از آن از نظر وزنی و ارزشی از رشدی ۳ و ۴درصدی برخوردار بود.