ایران سینا - در خاورمیانه بازار مقاطع همانند دیگر محصولات طویل همچنان روند صعودی دارد. ضمن آنکه گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که تلاش برای افزایش قیمت در بازار محصولات طویل آمریکا نیز در ماه فوریه ادامه یافته است. قیمت تیر آهن بزرگ H هیوندای استیل کره برای امارات و عربستان سعودی به قیمت ۹۲۰-۹۱۰ دلار/تن سی اند اف دوبی/دمام پیشنهاد می‌شود که۳۰ تا ۴۰ دلار از قیمت دو هفته قبل بیشتر است.

پیشنهادهای تیر آهن« IPEا۱۸۰-۱۰۰» میلیمتری چین ۸۳۰ تا ۸۴۰دلار/تن سی انداف دوبی است. قیمت پیشنهادی نبشی بال مساوی ۴۰ تا ۷۵میلیمتری هند ۸۵۰دلار در هر تن سی انداف دوبی است. تیرآهن IPE سایز متوسط تحویل در کارخانه Gulf Steel (عربستان سعودی) تحویل به مشتری به قیمت ۹۳۰تا ۹۳۵دلار/تن پیشنهاد می‌شود. قیمت داخلی تیرآهن همین تولیدکننده حدود ۹۰۰ دلار/تن تحویل به مشتری است.

قیمت مقاطع در سوریه نیز افزایش یافته است. پیشنهادهای تیرآهن۸۰ تا ۱۶۰میلیمتری ترکیه و نبشی زیر ۲۰۰میلیمتر حدود ۸۲۰دلار/تن سی انداف است. انتظار می‌رود محصولات ترکیه در آینده نزدیک افزایش قیمت پیدا کند. در ایران نیز تولید‌کنندگان، تیر آهن IPE‌ را به بازار داخلی بسته به سایز به قیمت ۹۵۰-۸۲۰ دلار/تن عرضه می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم‌اکنون کارخانه‌های داخلی آمریکا موفق شده‌اند که قیمت آرماتور را به ۷۹۰ تا ۸۰۵دلار/تن تحویل در کارخانه برسانند. همچنین منابع آگاه می‌گویند به‌رغم اصرار مداوم تولید‌کنندگان بر روی قیمت ۷۵۰ تا ۷۷۰دلار/تن تحویل در کارخانه برای سیم مفتول کم کربن و ۸۵۰-۸۰۵ دلار/تن تحویل در کارخانه برای سیم مفتول با کربن بالا، قیمت معاملات به‌طور میانگین حدود ۲۰ دلار/تن کمتر است. در این رابطه همچنین باید گفت: ‌قیمت آرماتور وارداتی از ترکیه طی هفته گذشته تغییری نکرده و در ۸۰۰ تا ۸۱۰دلار/تن سی انداف باقی ماند. هم‌اکنون سیم مفتول توری وارداتی از ترکیه به قیمت۸۰۵ تا ۸۱۰دلار/تن سی اند اف پیشنهاد می‌شود.