گروه بورس کالا - فرناز شمس: به گزارش موسسه بین‌المللی آهن و فولاد در سال 2007 میزان تولید فولاد خام در جهان به رقمی بالغ بر 5/1343‌میلیون تن رسید که نشانگر 5/7‌درصد افزایش است.
به گزارش این موسسه این میزان تولید بالاترین سطح تولید فولاد خام در گذشته محسوب شده و پنجمین سال متوالی است که این صنعت شاهد رشد بیش از ۷‌درصد است.

هزینه میزان کل تولید در سال 2007 در سطح بالایی گزارش شده است. در این سال کاهش ناچیزی در روند رشد سالانه در انتهای سه ماه اول سال بودیم. این کاهش رشد در اکثر کشورهای مطرح تولیدکننده فولاد، از جمله چین، اتحادیه اروپا، کشورهای CIS و ایالات متحده وجود داشته است.برآوردها در مناطق خاورمیانه حاکی از رشد تناوبی در نیمه دوم سال است. میزان تولید فولاد در چین طی سال 2007 میلادی به 489‌میلیون تن رسید که به نسبت سال گذشته (2006 میلادی) شاهد 7/15‌درصد افزایش بود. این آمار نشانگر کاهش رشد به نسبت 8/18‌درصد در سال 2006، 8/26‌درصد در سال 2005، 1/26‌درصد در سال 2004 میلادی است. با این حال چین توانسته است سهم بسزایی در آمارهای جهانی به خود اختصاص دهد، چنانکه میزان تولید فولاد خام در جهان با حذف کشور چین تنها 3/3‌درصد است.
در دیگر کشورهای تولیدکننده فولاد خام نیز روند روبه‌رشدی وجود دارد، میزان تولید فولاد خام در دو کشور هند و برزیل به ترتیب با ۳/۷‌درصد و ۳/۹درصد افزایش روبه‌رو بوده است.
در روسیه روند ثابت رشد تولید طی سه ماه دوم سال منجر به افزایش 2درصد رشد سالانه در این کشور شده است. سهم کشورهای BRIC (برزیل، روسیه، هند، چین) از کشورهای تولیدکننده فولاد از سال 2000 میلادی تاکنون به سرعت رو به افزایش است.
این روند از سهم ۳۱‌درصدی این کشورها از کل تولید فولاد در سال ۲۰۰۱ به ۲/۴۸‌درصد در سال ۲۰۰۷ رشد داشته است. میزان تولید فولاد در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا طی سه ماه دوم سال ۲۰۰۶ با تولید ۳/۲۱۰‌میلیون تن در رشد ۷/۱‌درصدی نسبت به سال گذشته روند رشد ثابتی را تجربه کرد.
روند تولید فولاد در ایالات متحده نشانگر رشد منفی در سه ماه اول سال است، مجموع تولیدات فولاد خام در ایالات متحده 2/97‌میلیون تن برآورد شده است که به نسبت سال گذشته با 4/1‌درصد کاهش داشته است.بنا به گزارش‌ها در سال 2007، سه کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان همچنان چین (با تولید 489‌میلیون تن)، ژاپن (با تولید 2/120‌میلیون تن) و ایالات متحده (با 2/97‌میلیون تن) هستند.