قیمت رو به رشد آرماتور در اوکراین
ایران سینا - در حال حاضر بازار آرماتور اوکراین بسیار فعال است و کارخانه‌ها قیمت عرضه‌های ماه ژانویه را 2 تا 6درصد افزایش داده‌اند. هفته گذشته نیز قیمت‌ها به افزایش خود ادامه داد؛ به طوری که ‌آرماتور 12-8 میلیمتری 4 تا 8 دلار، 12 میلیمتری 12 تا 16 دلار، 16-14 میلیمتری10 تا 14 دلار و 22-18 میلیمتری 16 تا 24 دلار قیمت خورد.

افزایش قیمت انبارداران بر روی فعالیت بازار تاثیر گذاشته است. مشتریان برای پرکردن انبارهای خود به خرید ادامه می‌دهند؛ زیرا بر این باورند که قیمت باز هم افزایش می‌یابد. منابع آگاه می‌گویند طی دو هفته آینده قیمت آرماتور ۸ تا ۱۶ دلار / تن افزایش پیدا می‌کند.
زیرا تجار هنوز به طور کامل افزایش قیمت کارخانه‌ها را به خریداران منتقل نکرده اند. ممکن است تولیدکنندگان اختلاف بین قیمت داخلی و قیمت صادرات را برای عرضه ماه فوریه کاهش دهند؛ زیرا قیمت آرماتور کارخانجات داخلی 70 تا 80 دلار / تن بیشتر از قیمت صادرات است.
در نتیجه انتظار می‌رود قیمت تحویل در کارخانه در ماه فوریه ۴۰ تا ۴۹ دلار / تن افزایش یابد.
آرسلورمیتال (در اوکراین) قیمت داخلی عرضه ماه ژانویه سیم مفتول 8-5/6 میلیمتری را 24 دلار/تن (از این پس تحویل در کارخانه به انضمام مالیات بر ارزش افزوده) افزایش داده است.
بر همین اساس قیمت آرماتور ۱۰-۸ میلیمتری نیز ۱۸ دلار، ۱۶-۱۲ میلیمتری ۱۸ دلار/تن و آرماتور ۴۰-۱۸ میلیمتری۳۰ دلار/تن رشد پیدا کرده است.