گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۶‌هزار و ۴۸۴ تن انواع آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۴۲‌میلیارد و ۶۳۶‌میلیون و ۵۴۱‌هزار ریال داد وستد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس دیروز شاهد جمعا ۲۲‌هزار و ۳۹۰ تن عرضه و در مقابل ۱۱‌هزار و ۶۸۴ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۲۱‌هزار و ۹۴۵ تن عرضه و در مقابل ۱۱‌هزار و ۵۰۹ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۹۸۵ تن عرضه و در مقابل ۱۷۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است: در رینگ محصولات فلزی در گروه آلومینیوم، یک‌هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات آلومینیومی در ۶ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۲‌میلیارد و ۵۱۸‌میلیون ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۵/۲۰ و ۲۷/۷۶ درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین در گروه محصولات مسی ۵‌هزار تن انواع محصولات مس در یک رینگ معاملاتی به ارزش یک‌میلیارد و ۴۶۵‌میلیون ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش در این روز به ترتیب صاحب ۱۱/۷۷ و ۴۳/۳‌درصد از کل بازار در این روز شدند.

در روز گذشته در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۸‌میلیارد و ۱۱۹‌میلیون و ۷۹۱‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب صاحب ۱۴/۰ و ۰۴/۱۹‌درصد از کل بازار شد.

شایان ذکر است در روز گذشته در گروه محصولات فولادی با وجود عرضه ۵۹۰ تن محصولات فولادی به دلیل فقدان تقاضا در این گروه هیچ‌گونه دادوستدی انجام نشد.

همچنین در رینگ محصولات فلزی در گروه روی هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله، ۳۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی و سلف در۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۱۲۳‌میلیون ریال به صورت نقدی دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۴۶/۰ و ۲۹/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه ذرت، ۱۴۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۴۱۰‌میلیون ریال به صورت نقدی و سلف در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۴/۲ و ۹۶/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.