گروه بورس کالا- در شرکت بورس کالای ایران‌، جمعا ۳‌هزار و ۷۸۵‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۲۱‌میلیارد و ۵۵۵‌میلیون و ۵۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران‌، تالار این بورس دیروز شاهد جمعا ۵‌هزار و ۴۷۰ تن عرضه و در مقابل ۱۶‌هزار و ۷۸۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۳‌هزار و ۷۵۰ تن عرضه و در مقابل ۱۶‌هزار و ۵۴۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و یک‌هزار و ۷۲۰ تن عرضه و در مقابل ۲۴۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد‌، ۳‌هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات فولادی در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۱۹‌میلیارد و ۷۶۰‌میلیون ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۴۷/۹۲ و ۶۷/۹۱‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش، در گروه محصولات آلومینیوم نیز‌، در یک رینگ معاملاتی ۴۰ تن شمش خالص ۱۰۰۰P به ارزش ۹۹۲‌میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۶/۱ و ۶۰/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در رینگ محصولات فلزی در گروه مس، روی، کنسانتره هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله‌، ۹۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی و سلف در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۶۴‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۳۸/۲ و ۶۹/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه ذرت، ۱۵۵‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۴۳۸‌میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۴ و ۰۴/۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

یک‌هزار تن شکر سفید نیز در این روز عرضه شد که به دلیل فقدان تقاضا برای این محصول هیچ‌گونه داد‌و‌ستدی انجام نشد.