آزاده حسینی
در لیست بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان فولاد خام جهان طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ که از سوی موسسه بین‌المللی آهن و فولاد جهان به تازگی منتشر شده است، کشور چین در رتبه نخست طی این سال‌ها قرار گرفت.
بعد از چین به ترتیب ژاپن و ایالات متحده طی سال‌های فوق دومین و سومین تولید‌کننده بزرگ فولاد خام جهان بودند.
در این فهرست روسیه، هند و کره جنوبی در رتبه چهارم تا ششم تولید‌کنندگان فولاد خام جهان جای گرفت.

همچنین ایران با تولید 10میلیون و یک‌صد هزار تن فولاد خام در سال 2007 در جایگاه بیستمین تولید‌کننده فولاد خام جهان نشست.
بنابراین گزارش، چین در سال ۲۰۰۷، ۴۸۹میلیون تن فولاد خام تولید کرد. رقم تولید این کشور در سال ۲۰۰۶، ۴۲۲میلیون و ۷۰۰هزار تن و در سال ۲۰۰۵، ۳۵۵میلیون و ۸۰۰هزار تن بود.
رشد تولید خام کشور چین در سال 2007 نسبت به سال قبل 7/15درصد بوده است.
این گزارش حاکی است در بین۱۰کشور بزرگ تولید‌ فولاد خام تنها آمریکا با رشد منفی در سال ۲۰۰۷ رو‌به‌رو شد که این رقم معادل ۴/۱درصد بود و باعث شد تولید فولاد خام این کشور معادل ۹۷میلیون و ۲۰۰هزار تن باشد در حالی که در سال قبل ۹۸میلیون و ۶۰۰هزار تن بود.
در سال 2007 قاره آسیا با وجود تولید‌کنندگان بزرگی چون چین، هند، کره‌جنوبی، تایوان و ایران بیشترین حجم تولید فولاد خام را به خود اختصاص داد.
حجم تولید فولاد خام قاره آسیا ۷۵۴میلیون و ۳۰۰هزار تن بود که نسبت به سال قبل این رقم ۷/۱۱درصد رشد را نشان می‌داد.
پس از آسیا، قاره اروپا که شامل اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای CIS و سایر کشورهای اروپایی می‌شود، جمعا 364میلیون و 800هزار تن فولاد خام تولید کردند که رقم رشد تولید فولادشان 8/2درصد بود.
در قاره آمریکا، آمریکای شمالی ۱۳۲میلیون و یکصد هزار تن فولاد تولید کرد، آمریکای جنوبی هم موفق به تولید ۴۸میلیون و ۳۰۰هزاز تن فولاد خام شد.
در آفریقا و اقیانوسیه به ترتیب 18میلیون و 800هزار تن و 8میلیون و 700هزار تن فولاد خام در سال 2007 تولید شد.