بیلت
طبق گزارش متال بولتن، قیمت شمش فولادی، با توجه به آخرین قراردادهای منعقده به شرح جدول ذیل می‌باشد.
در هفته مورد بررسی، به دنبال افزایش شدید قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS پس از پایان تعطیلات سال نو گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که خریداران بیلت عمدتا از بازار خرید خارج شده‌اند و حجم معاملات افت قابل توجهی یافته است.

کارخانه‌های تولیدکننده با افزایش قیمت‌های پیشنهادی خود باعث خروج خریداران از بازار شده‌اند و آنها فعلا منتظر عکس‌العمل مصرف‌کنندگان هستند تا ببینند که آیا آنها افزایش قیمت‌ها را خواهند پذیرفت یا نه. از طرفی تولید کنندگان بیلت اعلام می‌‌کنند که آنها در حال وصول درخواست هستند و تقاضا برای بیلت در خاور دور همچنان بالا است. مضافا این که میزان شمش در دسترس، چندان بالا نیست و خریداران مجبور به خرید هستند و دلیلی برای کاهش قیمت وجود ندارد.
در چین نیز انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد که در اثر تشدید سیاست‌های پولی انقباضی توسط بانک مرکزی چین، ممکن است رشد مصرف فولاد خام در این کشور در سال 2008 کند شده و به 10درصد برسد در حالی که رشد مصرف فولاد خام در سال 2007، 13درصد بوده است.
میلگرد
آخرین قیمت میلگرد در بازارهای جهانی طبق گزارش متال بولتن به شرح جدول ذیل است.
در هفته مورد بررسی، بازار میلگرد صادراتی ترکیه همچنان فعال است و با توجه به رونق بازار میلگرد آمریکا و اروپا، حجم درخواست‌ها از این کشورها برای خرید میلگرد از ترکیه افزایش یافته است.
قیمت‌های پیشنهادی صادرکنندگان میلگرد کشورهای CIS همچنان بالا است و همین امر باعث شده است که از تعداد خریداران کاسته شود و در شرایط فعلی بسیاری از خریداران منتظر هستند تا ببینند که روند تغییرات آتی قیمت‌ها به چه نحو خواهد بود. در بازار آمریکا نیز با توجه به افزایش قیمت میلگرد در بازارهای جهانی و نیز رشد قیمت مواد اولیه از جمله آهن قراضه، قیمت میلگرد در بازار داخلی آمریکا رو به افزایش است.
ورق گرم
طبق قیمت‌های منتشر شده توسط متال بولتن در هفته مورد بررسی تغییرات قیمت محصولات فولادی تخت صادراتی به موجب آخرین قراردادهای توافق شده به شرح جداول ذیل بوده است.
طبق گزارش‌های موجود تولیدکنندگان ورق گرم در روسیه پیشنهاد قیمت خود را به ۷۰۰ دلار / تن، فوب دریای سیاه رسانده‌اند و در میان تولیدکنندگان روسی، شرکت‌های MAGNITOGORSK و NOVOLIPETSK بالاترین قیمت را پیشنهاد می‌کنند.
برخی از تجار بین‌المللی ورق گرم اظهار می‌کنند که قیمت‌ها در حال رشد است و قبولاندن آن به مصرف کنندگان و مشتریان نهایی برای آنها مشکل است.
شرکت ZAPORIZHSTAL اوکراین نیز قیمت ورق گرم خود را برای تحویل در فوریه، ۶۶۵ دلار / تن، فوب دریای سیاه پیشنهاد می‌کند.
اطلاعات موجود نشان می‌دهد که ورق گرم در کشورهای اروپایی نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال در ایتالیا قیمت ورق گرم از ابتدای سال 2008 در حدود 30-20 یورو / تن افزایش داشته است و فعالان بازار بر این عقیده‌اند که امکان افزایش بیشتر قیمت وجود دارد.
ورق سرد
علاوه بر ورق گرم، ورق سرد نیز در اغلب بازارهای جهانی در حال افزایش است به نحوی که قیمت پیشنهادی تولید کنندگان کشورهای CIS تا مرز 800 دلار / تن فوب دریای سیاه نیز رسیده است و کسی فکر افزایش قیمت تا این حد را نداشته است.
ولی عدم انجام صادرات ورق سرد توسط چین، افزایش کرایه حمل، رشد قیمت مواد اولیه و انگیزه‌های سوداگری باعث رشد شدید قیمت‌های پیشنهادی شده است.
آهن قراضه
طبق گزارش‌ها قیمت منتشره توسط متال بولتن در هفته مورد گزارش قیمت فوب آهن قراضه تحویل در بندر رتردام، در مقایسه با قیمت هفته ماقبل حدود ۲درصد افزایش داشته است.
آخرین اخبار نشان می‌دهد در ترکیه واردات آهن قراضه همچنان فعال و پررونق می‌باشد و متوسط قیمت‌های وارداتی قیمت آهن قراضه (SHREDDED) در ترکیه 462 دلار / تن سی‌اف‌آر و قیمت آهن قراضه HMS1&2 (80,20) 457 دلار / تن، سی‌اف‌آر بنادر ترکیه بوده است و به‌رغم کاهش کرایه حمل در حدود 10 تا 15 دلار از بنادر اروپا و آمریکا قیمت‌های صادراتی همچنان بالا است.
هر چند برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که در صورت تداوم کاهش هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی ممکن است بر روی قیمت آهن قراضه تاثیر بگذارد.
طبق گزارش متال بولتن در چند هفته گذشته بازار سنگ آهن وارداتی چین از روند نزولی برخوردار بوده است.
به موجب این گزارش قیمت صادراتی سنگ آهن هند برای سنگ آهن فاین ۵/۶۳درصد به سطح ۱۲۵-۱۲۰ دلار / تن فوب کاهش یافته است و حتی پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آتی این قیمت به سطح ۱۱۵-۱۱۰ دلار / تن فوب نیز برسد.
هر چند برخی از فعالان بازار اعلام کرده‌اند که هنوز قراردادی با این قیمت‌ها منعقد نشده است.
کاهش تقاضای چین در آستانه شروع تعطیلات سال نوی چینی، خودداری کارخانه‌های چین از دادن سفارش خرید و نشان دادن کاهش تمایل به خرید با توجه به در جریان بودن مذاکرات تعیین قیمت سنگ آهن در قالب قراردادهای بلندمدت و نگرانی ناشی از کاهش سود صادرکنندگان سنگ آهن در هند در صورت نهایی شدن افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن در هند از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش حجم معاملات و افت قیمت سنگ آهن در شرایط فعلی است.
پیش‌بینی می‌شود با بازگشت به خرید چینی‌ها پس از پایان تعطیلات سال نو در این کشور شرایط با ثبات‌تری در بازار سنگ آهن حاکم شود.
چین در سال ۲۰۰۷، ۴/۷میلیون تن سنگ آهن از هند وارد کرد که در مقایسه با سال ۲۰۰۶، ۶درصد افزایش داشته است.
کل واردات سنگ آهن چین در سال 2007 به رقم 1/383میلیون تن رسید که 3/17درصد در مقایسه با سال 2006 رشد نشان می‌دهد.
میزان صادرات سنگ آهن استرالیا و برزیل به چین به ترتیب ۶/۱۴۵ و ۶/۹۷میلیون تن بوده است.
چدن
قیمت چدن صادراتی کشورهای CIS در تاریخ ۲۱/۱/۲۰۰۸، ۴۲۰-۴۱۰ دلار / تن،‌ فوب دریای سیاه / بالتیک و همچنین قیمت چدن وارداتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۴/۱/۲۰۰۸، ۲۸۰-۲۶۰ یورو / تن، سی‌اف‌آر بنادر اروپای غربی بوده است.
منبع: کارگزاری سی‌ولکس کالا