گروه بورس کالا- در سال ۲۰۰۷ اقتصاد رو به رشد روسیه موید این بود که شرکت‌های بزرگ فولادسازی روسیه بر روی مدرنیزاسیون و بازسازی خود متمرکز شده و در کنار آن درصدد این بودند که سرمایه‌گذاری‌هایی نیز در خارج از کشور داشته باشند تا بتوانند در بازارهای سایر مناطق جهان نیز نفوذ کنند. سرانجام در این سال (۲۰۰۷) آرسلورمیتال توانست به بازار روسیه رخنه کند و اعلام کرد که در نظر دارد، یک‌واحد یک‌میلیون تنی محصولات طویل در منطقه Tver که یک مینی است، احداث کند. حال آنکه Severstal نیز خبر داد که می‌خواهد دو واحد یا کارخانه مشابهی یکی برای تولید میلگرد ساختمانی و دیگری برای تولید مقاطع احداث کند.

نیکولای ماکسیموف صاحب یک کارخانه EAF (کوره قوس الکتریک) و یک شرکت ضایعات فلزی Maxi که هر دو با مشکلات مالی مواجه شده بودند، توسط Novolipetsk خریده شدند، اما فقط پس از مذاکره با گاز متال Alisher Usmanov خرید منتفی شد.

کارخانه فولادسازی Magnitogorsk با ساخت یک واحد ۵/۱میلیون تنی در ایالت اوهایوی آمریکا وارد بازار آمریکا شد تا فولادهای کیفی و ورق به کارخانه‌های خودروسازی بفروشد.

شرکت Evraz حضور خود را در خارج با اجرای طرح‌هایی تقویت کرد و در همین راستا ۵/۲میلیارد دلار در آمریکا و اوکراین سرمایه‌گذاری کرد. شرکت مذکور در نظر دارد، کارخانه مینی‌میل plate آمریکایی Claymont Steel و شرکت سنگ‌آهن و فرآوری معدنی اوکراینی Sukhava Balka، شرکت آهن و فولاد Dnepropetrovsk، Bagleykoks، Dneprkoks و کارخانه‌ کک‌سازی Dneprodzerzhinsk را بخرد.

بازسازی و مدرنیزاسیون کارخانه‌های عصر اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۲۰۰۷ ادامه داشت که کارخانه‌های بزرگ فولادسازی هدفشان نفوذ در بازارهای جهانی است و در کنار آن می‌خواهند فولادهای مرغوب نیز تولید کنند تا نفوذ بیشتری را داشته باشند.