ایران سینا‌- به‌رغم افزایش بی‌سابقه قیمت صادرات محصولات طویل چین در اوایل ماه جاری (به‌دلیل افزایش تعرفه صادرات محصولات طویل و نیمه نهایی) در حال حاضر قیمت‌ها در همان میزان بالا ثابت مانده است. طی هفته گذشته قیمت اسمی‌بیلت بدون تغییر ۷۳۰ تا ۷۵۰دلار در هر تن فوب مانده و قیمت سیم مفتول نیز نسبت به هفته قبل تغییر نکرده و ۷۵۰ تا ۷۶۰دلار در هر تن فوب است. البته بعضی از عرضه‌کنندگان به‌دلیل نیاز به ارز خارجی به قیمت ۷۲۵ تا ۷۳۰دلار در هر تن فوب نیز فروش دارند. برای مصرف‌کنندگان خارجی در بین محصولات چینی بیلت چهارگوش بالاترین قیمت را دارد. تاکنون هیچ پیشنهاد صادراتی برای محصولات نیمه نهایی گزارش نشده است. برای مصرف‌کنندگان داخلی قیمت انبار داران برای بیلت چین به‌طور میانگین ۵۸۰ تا ۵۹۰دلار در هر تن از جمله ۱۷‌درصد مالیات بر ارزش افزوده است. آرماتور و سیم مفتول به ترتیب به قیمت ۶۲۵ تا ۶۴۰ دلار و ۶۱۰ تا ۶۲۰دلار در هر تن است. رشد صادرات فولادنهایی CIS

عرضه‌کنندگان سیس موفق شدند قیمت محصولات طویل را اندکی افزایش دهند که به‌دلیل تقاضای زیاد در خاورمیانه و رشد قیمت‌ها در اروپای شرقی است. بنابراین آرماتور Kryvyi Rih آرسلور میتال به بازار خاورمیانه به قیمت ۷۱۰ تا ۷۲۵دلار/تن فوب پیشنهاد می‌شود که یک هفته قبل ۷۱۰ تا ۷۲۰دلار/ تن فوب بود. این کارخانه آرماتور را به خریداران اروپای شرقی به قیمت ۷۶۰ تا ۷۶۵دلار دلار/تن فوب پیشنهاد می‌کند. در بنادر روسی دریای خزر قیمت آرماتور با ۱۰ تا ۱۵دلار/ تن افزایش به ۶۷۰-۶۶۰ دلار/ تن فوب رسید. پیشنهادهای سیم مفتول تولید‌کنندگان اوکراینی به خاورمیانه به‌طور کلی تغییر نکرده و ۶۹۰ تا ۷۱۰دلار/ تن فوب است. قیمت پیشنهادی سیم مفتول Kryvyi Rih به شرق اروپا ۷۵۰ دلار/ تن تحویل در مرز است. اما قیمت ۷۰۰ تا ۷۱۰دلار/ تن تحویل در مرز نیز وجود دارد.

توقف قیمت بیلت چهارگوش CIS در بنادر دریای خزر

بعد از اینکه طی چند هفته گذشته قیمت بیلت چهارگوش برای تمام مقصدها به‌شدت افزایش یافت، رشد قیمت‌ها در بنادر دریای خزر متوقف شد. در عین حال تجاری که محصولات طویل را از بنادر دریای سیاه می‌خرند، قیمت بیلت را مجددا افزایش داده‌اند. به‌‌رغم آرام شدن بازار، قیمت بیلت اوکراین در روسیه طی یک هفته ۱۰ تا ۲۰دلار دیگر افزایش یافت. قیمت بیلت گرید ۳/۵اSP/PSا، kriviy Rih اوکراین ۶۴۰ تا ۶۵۰دلار/ تن فوب است که ۵ تا ۱۰دلار/ تن بیشتر از هفته قبل است. تجار بیلت گرید ۳sp/ps کارخانه BMZ بلاروس را ۶۵۰ تا ۶۵۵دلار/ تن فوب ادسا پیشنهاد می‌کنند. بیلت روسیه و قزاقستان در بنادر دریای خزر همانند یک هفته قبل به قیمت ۶۳۰ تا ۶۴۰دلار / تن فوب پیشنهاد می‌شود در بنادر خاور دور قیمت پیشنهادی ۶۷۰ تا ۶۷۵دلار/ تن فوب است.