گروه بورس کالا- طی هفته گذشته در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۱۰۴هزار و ۴۰۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره مولیبدن، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک‌تریلیون و ۲میلیارد و ۵۴۹میلیون و ۴۳۰هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۱۰درصد رشد و از نظر ارزش ۲۳درصد کاهش را نشان می‌دهد. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۹۸هزار و ۱۶۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۷۴۲میلیارد و ۵۶۰میلیون و ۲۰۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۲/۹۴ و ۰۷/۷۴درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۲هزار و ۴۶۰تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۹۴میلیارد و ۳۶۹میلیون و ۷۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۱/۳ و ۴۱/۹درصد از کل بازار را شامل می‌شود.

در گروه محصولات مسی نیز یک‌هزار و ۳۸۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۸۲میلیارد و ۵۳۱میلیون و ۳۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۹/۹درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز ۴۰تن شمش روی به ارزش یک‌میلیارد و ۳۶میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۴/۰ و ۱۰/۰درصد از کل بازار این هفته بود.

شایان ذکر است در این هفته در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۲۱۰تن سولفور مولیبدن به ارزش ۶۶میلیارد و ۹۷۲میلیون ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش شامل ۲۰/۰ و ۶/۶۸درصد از کل بازار بود.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۴۴۰ تن ذرت دانه‌ای به ارزش یک‌میلیارد و ۲۷۷میلیون و ۲۵۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۸/۰ و ۱۳/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است در گروه کنجاله نیز ۷۱۰تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳میلیارد و ۲۰۷میلیون و ۹۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۷/۰ و ۳۲/۰درصد از کل بازار را شامل شد.

از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۹۱هزار و ۱۱۵تن به ارزش ۶۸۳میلیارد و ۴۰۰میلیون و ۷۰هزار ریال به‌صورت سلف و ۱۳هزار و ۲۸۵تن به ارزش ۳۱۹میلیارد و ۱۴۹میلیون و ۳۶۰هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.

تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۲۸هزار و ۸۵۳تن عرضه در مقابل ۲۲۱هزار و ۱۶۰تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۰۹هزار و ۶۷۳تن عرضه و در مقابل ۲۱۹هزار و ۸۶۰تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۹هزار و ۱۸۰تن عرضه در مقابل یک‌هزار و ۳۰۰تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.