یکه‌تازی مس در بازار فلزات لندن
گروه بورس کالا - در معاملات روز بیست و دوم ژانویه بورس فلزات لندن، قیمت همه فلزات به جز مس با کاهش روبه‌رو شد.

براساس این گزارش بیشترین کاهش قیمت مربوط به نیکل با ۷۸۰دلار کاهش بود و کمترین آن مربوط به آلیاژ آلومینیوم با ۱۴دلار بود، تنها مس با ۱۰دلار افزایش قیمت روبه‌رو شد و هر تن خرید نقدی آن ۶هزار و ۹۲۰دلار قیمت خورد. برهمین اساس هر تن فروش نقدی مس نیز ۹هزار و ۹۱۰دلار دادوستد شد.
هر تن آلیاژ آلومینیوم هم در مبادلات بیست و دوم ژانویه به صورت خرید نقدی 2هزار و 275دلار و فروش نقدی آن نیز با 14دلار کاهش 2هزار و 276دلار دادوستد شد.
فروش نقدی آلومینیوم هم ۱۲دلار و ۵۰سنت کاهش قیمت را تجربه کرد و در انتها با قیمت ۲هزار و ۳۵۹دلار ثبت شد در حالی که قیمت خرید نقدی آن ۲هزار و ۳۵۸دلار و ۵۰سنت اعلام شده بود.
خرید نقدی هر تن سرب نیز در مبادلات این روز 2هزار و 478دلار و فروش نقدی آن نیز با 33دلار و 50سنت کاهش 2هزار و 480دلار قیمت خورد.
فروش نقدی نیکل نیز با ۷۸۰دلار کاهش ۲۶هزار و ۵۵۰دلار دادوستد شد در حالی که خرید نقدی آن ۲۶هزار و ۵۰۰دلار اعلام شده بود.
فروش نقدی هر تن قلع نیز در بورس لندن 175دلار کاهش داشت که در نهایت 16هزار دلار قیمت خورد.
خرید نقدی این فلز ۱۵هزار و ۹۵۰دلار به ثبت رسید.
هر تن فلز روی در مبادلات این روز 2هزار و 180دلار به صورت نقدی به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل 80دلار و 50سنت کاهش داشت. موجودی آلیاژ آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن برای تاریخ بیست و دوم ژانویه 44هزار و 20تن اعلام شد که از این مقدار 41هزار و 360تن مورد مبادله قرار گرفت. آلومینیوم هم 948هزار و 600 تن موجودی داشت که 918هزار و 950تن آن مورد دادوستد قرار گرفت.
موجودی مس نیز ۱۷۸هزار و ۵۸۰تن اعلام شد که ۱۵۸هزار و ۶۷۵تن آن مورد دادوستد قرار گرفت، موجودی سرب ۴۸هزار و ۱۰۰تن بود که ۴۴هزار و ۶۵۰تن در مبادلات بیست و دوم ژانویه معامله شد. حجم مبادلات نیکل هم ۴۵هزار و ۲۸۲تن اعلام شد که در مقابل ۴۶هزار و ۳۴۴تن موجودی داشت.
موجودی قلع نیز 11هزار و 875تن بود که 11هزار و 345تن آن مبادله شد. فلز روی نیز 100هزار و 525تن دادوستد شد اما موجودی این فلز در بورس لندن 105هزار تن اعلام شد.